Sommige voedingsmiddelen zijn naast goed voor onze gezondheid echte bondgenoten voor een mooiere huid, haar en lichaam. Het is geen wonder dat sommigen van hen zijn opgenomen in de make-up van veel crèmes, lotions en andere schoonheidsproducten die worden verkocht in grote winkels of speciaalzaken.

De consumptie van deze voedingsmiddelen is ook zeer gunstig voor ons uiterlijk, omdat ze voedingsstoffen en eigenschappen bevatten die onze jeugd en schoonheid helpen behouden.

Voedingsmiddelen die je mooier zullen maken zijn o.a.:

Bosbessen
Bosbessen bevatten een kleine hoeveelheid vitamine C, vitamine A en vitamine E. Al deze vitamines werken als krachtige anti-oxidanten. Ze hebben ook ontstekingsremmende effecten en helpen dergelijke ziekten te voorkomen. Naast al deze uitstekende redenen, is de consumptie ervan bovendien ook erg lekker.

Aardbeien
Aardbei heeft diuretische eigenschappen, is rijk aan vitamine C, helpt bij de genezing van wonden, versterkt de bloedvatwand, verbetert de bloedcirculatie en verhoogt de opname van ijzer door bloedarmoede te bestrijden.

Appels
De schil van Apple bevat quercetine, een krachtige antioxidant die beschermt tegen huidkanker. Dus haal de schil nooit af als je jonger, mooi en vooral gezond wilt blijven. Appels zijn ook een vrucht die rijk is aan vezels, wat betekent dat het een goede snack is. Na het eten van een appel zul je urenlang verzadigd voelen.

Kiwi
Kiwi heeft een enorme hoeveelheid vitamine C (uitstekend voor de productie van collageen), voorkomt rimpels, helpt bij het behoud van gezonde botten en tanden en is perfect voor het dieetmenu: twee middelgrote kiwi’s hebben slechts 92 calorieën.

Donkere chocolade
Donkere chocolade bevat net zoals wijn polyfenolen (goed voor huid- en ziektepreventie) en heeft krachtige anti-aging eigenschappen. Het is echter belangrijk om voorzichtig te zijn met de hoeveelheid chocolade die we dagelijks consumeren. Het is niet omdat het goed is voor onze schoonheid dat we zonder enige zorg kunnen eten. In het ideale geval moet u ervoor kiezen om kleine porties te eten om overtollige calorieën te vermijden of om de antioxidanten in het voedsel te neutraliseren.