Vegan kikkererwten balletjes zijn gemakkelijk te bereiden met lekkere en gezonde ingrediënten zoals kikkererwten, wortel en kruiden. Deze balletjes zijn een goede keuze voor als snack of als toevoeging aan het maaltijd. Bovendien zijn ze voedzaam en erg smakelijk.

Ingrediënten
• 1 kop gekookte kikkererwten
• 1 kop gekookte wortel
• 1 eetlepel havermout (gluten vrij)
• 1 eetlepel extra vierge olijfolie
• 1 eetlepel tamari saus(of meer indien nodig is)
• peterselie
• bieslook
• oregano
• citroenschil naar smaak
• kurkuma poeder
• zwarte peper
• knoflook poeder
• lijnzaad meel

Bereidingswijze
Meng de kikkererwten met tamari saus en knoflookpoeder in een foodprocessor. Voeg vervolgens alle andere ingrediënten toe. Om een gladde, betere consistentie te krijgen, voeg dan geleidelijk meer olijfolie toe. Vorm de balletjes en rol deze in het lijnzaadmeel en plaats het vervolgens in een ingevette bakvorm. Verwarm de oven 15 minuten voor op 180 graden en plaats de balletjes in de oven. Wanneer de balletjes goudbruin zijn, zijn ze klaar om te serveren. Garneer met verse kruiden en citroen schijf.

Vorig artikel5 tips om eetstoornissen te voorkomen
Volgend artikelTempeh plantaardige eiwitbron