Een bekend ingrediënt in veganistisch voedsel en lactose-intolerantie, tofu wordt vaak gebruikt als een substituut voor kaas in een verscheidenheid aan recepten.
Het is een voedsel geproduceerd uit sojabonen, het is zeer voedzaam, heeft weinig calorieën, weinig vet, en juist hierdoor heeft het steeds meer mensen veroverd – niet alleen veganisten en lactose intolerant, maar ook degenen die gezonder eten.

Het valt meer en meer op als een veelzijdig (naast gezond) ingrediënt: aangezien het vrijwel zonder smaak is, kan het worden bereid met gevarieerde smaakmakers en / of toegevoegd aan bijna elk type bereiding, resulterend in heerlijke gerechten.

Maar als u nog steeds niet weet hoe u tofu in uw eten moet opnemen, zult u dol zijn op de onderstaande selectie recepten:

Ingrediënten
• 200 gr. extra stevige tofu;
• 1 eetlepel gedroogde Italiaanse kruiden;
• 2 eetlepels sesamolie (optioneel);
• 3 eetlepels tamari saus;
• 4 eetlepels sesamzaadjes;
• kokosolie voor sautéing;
• himalayazout gemalen zwarte peper.

Voorbereiding
Snij de tofu in kleine blokjes. Voeg een grote schaal toe en voeg de sesamolie en de tamari-saus toe. Voeg zout en peper toe en marineer ongeveer 15 minuten. Bereid een grote koekenpan. Doe ongeveer 2 of 3 eetlepels kokosolie en laat het goed opwarmen.

Breng de gemarineerde tofu-blokjes bruin in de hete olie. Verlaag het vuur en roer voorzichtig. Voeg de droge Italiaanse kruiden en de sesamzaden toe. Blijf zachtjes roeren om de hele blokjes te houden. Houd het vuur laag. Wanneer de blokjes goud zijn en je de geroosterde sesam begint te ruiken, ben je klaar. Dit gerecht kan worden geserveerd met rijst, salade, aardappelen of zoals u dat wilt.