Sorghum is de algemene term voor een heel geslacht van grassen die hun oorsprong vinden in tropische en subtropische gebieden over de hele wereld. Hoewel er meer dan 30 verschillende soorten sorghum zijn, wordt er maar één voor menselijke consumptie geoogst en voor ons geluk doet het dat heel goed!

Sorghum is een potentie in termen van voedingsstoffen. Wanneer het wordt opgenomen in de voeding, kan het vitaminen zoals niacine, riboflavine en thiamine bevatten, evenals hoge niveaus van magnesium, ijzer, koper, calcium, fosfor en kalium. Bovendien heeft het een zeer aanzienlijke hoeveelheid voedingsvezels (48% van de aanbevolen inname) en wordt het sterk aanbevolen voor diabetici.

We praten zo veel over sorghum en zo weinig van zijn bloem, maar maak je geen zorgen: sorghummeel komt met al deze sorghumvoordelen erbij! En het leuke ervan is dat het een alternatief is voor tarwebloem in recepten voor cake, brood en pannenkoeken bijvoorbeeld.

Wraps deeg
• 1 ei;
• 1 eetlepel sorghummeel;
• 6 eetlepels plantaardige melk;
• 1 snuifje zeezout.

Bereidingswijze
Klop het ei los, voeg de rest van de ingrediënten toe en meng goed. Giet de vloeistof in een hete anti-aanbak koekenpan en laat het deeg “braden” totdat het loskomt van de bodem. Zorg dat de twee kanten goed gebakken zijn. Neem de koekenpan, verdeel de ingrediënten van de vulling naar behoefte.

Vorig artikelTofu blokjes met sesamzaad
Volgend artikelMake-up verwijderen; reinig je gezicht altijd goed!