De concentratie glucose (suiker) in het bloed wordt bloedsuiker genoemd, en waarom speelt het een rol bij onze gezondheid en ons welzijn?

Supplementen ter ondersteuning van de bloedsuikerspiegel kunnen je helpen deze op natuurlijke wijze onder controle te houden, maar wees voorzichtig als de hoeveelheid te laag of te hoog is. Deze hoeveelheid moet de hele dag constant blijven, anders kan dit leiden tot extreme uitslag van de bloedsuikerspiegel.

Kaneel
Kaneel is een geweldige manier om de bloedsuikerspiegel onder controle te houden, omdat het de cellen helpt beter te reageren op insuline als je voedsel eet. Je kunt kaneelpoeder gebruiken om smaak toe te voegen aan pap, koffie en pannenkoeken, of je kunt kaneel toevoegen aan allerlei ander voedsel, zoals koekjes, muffins, cakes, koekjes en ijs.

Vitamine D
De actieve vorm van vitamine is D3 en het is gunstig voor de bloedsuikerspiegel omdat het het lichaam helpt beter te reageren op insuline en ook de alvleesklier stimuleert om meer insuline aan te maken. Studies hebben aangetoond dat patiënten met diabetes type 2 een bewezen vitamine D-tekort hebben, dus vraag je huisarts om een ​​aanbevolen dosis. Vitamine D is één van de meest populaire bloed- en suikersupplementen; het is een voedingssupplement dat wordt gebruikt om diabetes en andere soorten bloedsuikerspiegel te behandelen.

Magnesium
Een ander voedingssupplement dat de bloedsuikerspiegel ondersteunt, is magnesium, en het is aangetoond dat deelnemers een lager risico lopen op diabetes type 2 en andere soorten diabetes wanneer ze magnesium krijgen. Magnesium laat zien hoe insuline werkt in lichaamsweefsel en levert een grote bijdrage aan de afgifte van insuline. Het wordt in bloedsuikerspiegels aangetoond als een antioxidant en vitamine-achtige actieve stof die in de lever kan worden geproduceerd.

Alfaliponzuur
Alfaliponzuur (ALA) is een ander voedingssupplement dat de bloedsuikerspiegel ondersteunt, maar de dosis voor diabetespatiënten ligt meestal rond de 250 mg. Dit voedings-supplement wordt bij elke maaltijd ingenomen totdat het is opgenomen, dus het moet minstens 1 keer per dag gedurende enkele dagen vóór en na een maaltijd worden ingenomen.
ALA is nuttig voor de bloedsuikerspiegel omdat het ervoor zorgt dat cellen sneller reageren op suikerinname. ALA kan het lichaam ook beschermen tegen oxidatieve schade veroorzaakt door hoge bloedsuikerspiegels in het lichaam.

Inositol
Inositol, ook bekend als vitamine B8, helpt de bloedsuikerspiegel omdat het de werking van insuline in het lichaam beïnvloedt. Het is ook een supplement om de bloedsuikerspiegel te ondersteunen door de insulinegevoeligheid te verbeteren. Voedingssupplementen zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat je deze vitamine gebruikt, zelfs als deze beperkt is tot een kleine selectie van voedingsmiddelen.

Chroom
Een ander supplement ter ondersteuning van de bloedsuikerspiegel is chroom, een sporenmineraal dat een rol speelt bij het metabolisme van koolhydraten, vetten en eiwitten en bijdraagt ​​aan het verbeteren van de insulinegevoeligheid. Chroom ondersteunt de aanmaak van insuline door alvleeskliercellen en verhoogt zo de werking van insuline. Voedingssupplementen bevatten normaal gesproken tussen de 500 en 2000 mcg chroom, maar controleer je multivitaminen voordat je extra chroom toevoegt, aangezien er mogelijk al sporenelementen in zitten.

Omega-3-vetzuren
Studies hebben aangetoond dat Omega-3-vetzuren een rol kunnen spelen bij het verminderen van insulineresistentie. De twee belangrijkste vormen zijn EPA en DHA, die voornamelijk uit vis worden gewonnen, hoewel veel mensen zichzelf aanvullen met visolie, afhankelijk van de vis in hun omgeving. Dit maakt het een geweldige aanvulling om de bloedsuikerspiegel te ondersteunen, evenals een goede bron van vitamines en mineralen.

Vorig artikelTheeën voor hormonale acne
Volgend artikelKoudgeperste olie versus etherische olie