wereldprimeur: Nederlandse start-up lanceert– 100% natuurlijke zoetstoffen en additieven

Met Fooditive introduceert 7th Circle een nieuwe generatie additieven volledig gebaseerd op restproducten uit de groente- en fruitsector.

Rotterdam, NL – 13th Nov 2018 – De Rotterdamse startup 7th Circle- FOODITIVE heeft de introductie aangekondigd van Fooditive, hun merk natuurlijke additieven. Het is de wereldprimeur van een assortiment additieven voor voedingsmiddelen en dranken dat volledig uit natuurlijke producten bestaat.

“Wij maken het voor de voedings- en drankenindustrie mogelijk om producten in de schappen van de supermarkt te zetten die vrij zijn van de chemicaliën die een gevaar zijn voor de gezondheid van de consument”, aldus 7th Circle oprichter en wetenschapper Moayad Abushokhedim.

Door onze additieven volledig te baseren op restproducten, werken we aan een volledig duurzaam productieproces en dragen we bij aan de opbouw van een circulaire economie. Zo zijn onze emulgatoren afgeleid van aardappelen en worden onze zoetstoffen gemaakt van de schillen van peren en appels. We gebruiken de bananenschil als hoofdingrediënt van onze verdikkingsmiddelen en wortelen staan aan de basis van onze conserveringsmiddelen. Boeren en supermarkten leveren onze grondstoffen aan waarmee hun afval transformeert in een grondstof, waar ze een eerlijke prijs voor krijgen.

De natuurlijke zoetstoffen zijn ook caloriearm, waarmee ze zelfs veilig zijn voor mensen die lijden aan diabetes of gewoon willen afvallen.

“Al onze producten zijn gemaakt van groente- en fruitafval, waarmee we een 100% duurzame en circulaire economie creëren. We geloven dat onze toewijding aan de planeet ons iets geweldigs teruggeeft: onze gezondheid,” aldus Abushokhedim.

“Met het bedenken en ontwikkelen van voedingsmiddelen die goed smaken en tegelijkertijd caloriearm zijn, willen we bijdragen aan een wereld waarin minder suiker wordt geconsumeerd. Fooditive wil niet verantwoordelijk zijn voor aan obesitas gerelateerde aandoeningen, waaronder hartaandoeningen, beroertes, type 2-diabetes en zelfs bepaalde soorten kanker.”

Daarnaast hanteert 7th Circle strenge maatstaven om de voedselveiligheid te kunnen garanderen, door bijvoorbeeld te testen op pesticiden en zware metalen. Om de strategie van duurzaamheid te onderstrepen, streeft de startup naar een productie die volledig op basis van hernieuwbare energie is gebaseerd.

Het gebruik van zoetmakers en andere additieven is niet alleen gangbaar maar ook belangrijk in de hedendaagse voedingsmiddelen- en drankenindustrie, en hoewel de verkoop van Fooditive producten uitsluitend aan producenten plaatsvindt, streeft 7th Circle ernaar om het bewustzijn onder consumenten te vergroten: zij moeten weten dat er natuurlijke, gezonde alternatieven bestaan voor veel van de vervelende e-nummers waar we tot nu toe mee te maken hadden.

“Consumenten willen begrijpen wat ze eten,” aldus Moayad Abushokhedim. “7th Circle is gespecialiseerd in de productie van volledig natuurlijke additieven en zoetstoffen omdat we geloven dat dit is wat consument wenst en wat het milieu nodig heeft.”

“Nu kan iedereen genieten van hun favoriete zoetigheid, zonder zich schuldig te voelen of later de lichamelijke gevolgen te ondervinden’.

Vorig artikelDetox recept van spinazie, komkommer, appel, wortel en kiwi
Volgend artikelDe beste 5 top etherische oliën voor een jeugdige en gezonde huid