Een gezond voedingspatroon weerspiegelt zowel de goede werking van het lichaam zoals de schoonheid van het haar, nagels en huid. Daarom is het essentieel om goed te selecteren wat er in het menu terechtkomt om het lichaam gezond te maken. Daarom zijn bepaalde voedingsmiddelen die als zeer gezond worden beschouwd en het opnemen ervan de juiste output voor diegenen die meer kwaliteit van leven willen hebben.

Ontdek hier welke voedingsmiddelen die essentieel zijn voor het goed functioneren van het menselijk lichaam.

Lijnzaad
lijnzaad is rijk aan omega-3 en brengt enorme voordelen voor het menselijk lichaam. “Verschillende studies hebben cardioprotectieve effect van lijnzaad maaltijd liet zien zoals het is rijk aan omega-3, het bevorderen van een toename van de HDL (goed) cholesterol en het verlagen van LDL en triglyceriden.

Aardbei
Aarbeien bevatten een grote hoeveelheid flavonoïden, antioxidanten die de vroege veroudering van de cellen voorkomen. “Het vermijdt ook het begin van kanker en de oxidatie van LDL (slechte cholesterol wanneer het teveel is).

Olijfolie
De extra vierge olijfolie zorgt niet alleen voor een speciale smaak in het menu, maar voorkomt ook ziektes. “Olijfolie is een krachtige remmer van vrije radicalen, LDL-oxidatie en ook antitrombotisch.

Pompoen
Alle soorten pompoen kunnen worden geconsumeerd, immers, naast het brengen van voordelen voor het functioneren van het lichaam, produceert het verzadiging. Ze zijn rijk aan bèta-caroteen en ook in vezels.

Rode druivensap
Studies tonen aan dat rode druivensap rijker is aan flavonoïden dan rode wijn, het verbeteren van de risicofactoren met betrekking tot de ontwikkeling van atherosclerose en het verlagen van de bloeddruk.

Acerola
Net als sinaasappels heeft acerola een hoog gehalte aan vitamine C, wat griep en verkoudheid voorkomt. “Ze bevatten antioxidanten en hebben lage glycemische indexen, naast dat ze weinig calorieën bevatten”.

Paranoot
Paranoot geven een speciale final touch aan de smaak en zijn goed voor de gezondheid. “Een paranoot bevat de juiste hoeveelheid selenium die we per dag nodig hebben.

Bonen
Bonen zijn rijk aan vezels en plantaardige eiwitten, die verzadiging bevorderen, waardoor overeten wordt voorkomen.

Broccoli
Naast rijk aan antioxidanten, bevat het een hoog gehalte aan vitamine C en vitamine B-complex, waardoor het zelfs na het bakken nog een goede hoeveelheid van deze vitamines bevat die het energiemetabolisme en immuniteit beïnvloeden.

Vorig artikelChoco Avocado mousse
Volgend artikelNieuwste voedselinnovatie