Velen gebruiken linzen in plaats van bruine bonen. Linzen bevatten een lage calorische waarde en hebben een zeer karakteristieke en opvallende smaak. Deze granen hebben een hoog niveau van voedingswaarde, en wordt door voedingsdeskundigen geadviseerd om minstens een keer per week te consumeren.

Enkele voordelen om linzen te consumeren zijn:
Hartgezondheid – Studies hebben aangetoond dat het eten van linzen een verminderd risico op het hebben van een bepaalde vorm van hartziekte heeft. De hoge niveaus van folaat en magnesium die in het voedsel aanwezig zijn, maken het gebruik van linzen een goede manier om het hart te beschermen.

Bloedsuikerspiegel – het hoge vezelgehalte in voedsel draagt bij aan de regulering van de bloedsuikerspiegel. Dit zorgt voor een stabiele langzame verbrandingsenergie en biedt ook balans in sommige eigenschappen van het lichaam.

Overvloed aan ijzer – Veel vegetariërs klagen erover dat er maar weinig voedingsmiddelen zijn die veel ijzerwaarden bevatten maar het consumeren van linzen kan een geweldige mogelijkheid zijn om ijzerwaarden in het lichaam te herstellen.

Vitaminen van het B-complex – Degenen die het zenuwstelsel, het spijsverteringsstelsel en het immuunsysteem willen verbeteren, kunnen gebruik maken van linzen omdat de samenstellingseigenschappen ervan de gezondheid ten goede komen.

Vorig artikel10 voordelen van açai
Volgend artikel4 top adaptogenen