Collageen is een zeer belangrijke stof voor de gezondheid en schoonheid van de huid. Omdat het productie vanaf je 25e levensjaar vanzelf afneemt, moet je enige zorg in acht nemen die ervoor zorgt dat je huid langer stevig en jeugdig blijft.

Zie hieronder een aantal stappen om de collageen productie te verhogen!

Dagelijkse verzorging: routine is belangrijk
Collageen is verantwoordelijk voor het behoud van de structuur, stevigheid en elasticiteit van de huid, dus het is een geweldige bondgenoot van gezondheid en schoonheid. Het ontbreken ervan kan verzakking en het ontstaan van rimpels en fijne lijntjes veroorzaken. Dagelijkse routine draagt bij om de collageen productie te verhogen en tevens dat de daling van de hoeveelheid afneemt.

Reiniging: bevordert de hygiene
Verwijdert vettigheid en stimuleert huidvernieuwing, dus je moet minimaal twee keer per dag je huid reinigen: wanneer je wakker wordt en voor het slapengaan, altijd met een zeep die specifiek is voor je huidtype. Een andere belangrijke stap is het aanbrengen van een gezichtstonicum, dat helpt de pH van de huid te normaliseren en ook resten die niet door de zeep worden verwijderd te verwijderen, naast de voorbereiding van de huid om de vochtinbrengende crème te ontvangen, een ander onmisbaar product om een jeugdig en stevig gezicht te behouden.

Voeding:
de intrinsieke veroudering, ook wel chronologisch genoemd, is die welke met het verstrijken van de tijd van nature gebeurt, vanwege de veranderingen die ons metabolisme ondergaat. Naarmate we ouder worden, verminderen de cellen hun vermogen tot vernieuwing, evenals de productie van collageen en elastine. Het is ook mogelijk om minder collageen te hebben, bijvoorbeeld als je een beperkend dieet hebt met weinig eiwitbronnen, zoals wit en rood vlees.

Daarom, om een stevigere huid te krijgen met minder rimpels en expressielijnen, is het essentieel om een uitgebalanceerd dieet en consumerende voedingsmiddelen die rijk zijn aan collageen te behouden. Doe ook een dieet met veel vitamine C, die te vinden is in citrusvruchten, zoals sinaasappel en citroen, en ook eieren, noten en donkere bladeren, voedingsmiddelen die collageen bevatten. Je kunt ook andere gewoonten verwerven om de productie van collageen te verhogen.

Blootstelling aan de zon en vroege veroudering:
Een ander type veroudering is extrinsiek, beïnvloed door externe factoren, voornamelijk door onbeschermde blootstelling aan de zon. De stralen van de zon vernietigen de collageenvezels door middel van een proces dat elastosis van de zon wordt genoemd, waardoor de huid dunner wordt, vergeeld, met vergrote aderen en grove poriën, naast rimpels. Bovendien kan blootstelling aan de zon zonder het gebruik van zonnebrandbescherming zonnevlekken en zelfs huidkanker veroorzaken.

Gebruik een zonbescherming voor je gezicht in je dagelijkse huidverzorgingsroutine om voortijdige veroudering als gevolg van de vernietiging van collageenvezels te voorkomen, evenals alle andere schade die onbeschermde blootstelling aan de zon kan veroorzaken. Vergeet niet om een zonbescherming te kiezen dat bij je huidtype past om ten volle van het product te profiteren. Je kunt zelfs een zonbescherming kiezen met actieve anti-agingbescherming, die kan werken bij de behandeling van rimpels en fijne lijntjes.

Vorig artikelJuiste keuze van olijfolie is bepalend voor gezondheidsvoordeel
Volgend artikel5 beste detox-sappen om je lichaam te ontgiften