De meeste mensen eten dagelijks groenten en fruit. Immers, deze voedingsmiddelen hebben deel uitgemaakt van ons dieet sinds het begin van de geschiedenis. We eten rauw, gekookt, bevroren, wij maken sappen van enkele van en combineren ze met elk ander voedsel dat we eten. Maar net als al het andere dat al zo lang bestaat, zijn er veel dingen die je niet weet over groenten en fruit die erg nuttig en belangrijk kunnen zijn om over te weten.

Consumeer geen grapefruit als je bepaalde medicijnen gebruikt
Grapefruits behoren tot de meest voedzame vruchten die er zijn, maar ze kunnen ook slecht zijn als u bepaalde medicijnen gebruikt. De stoffen in grapefruit(genaamd furanocoumarines) kunnen een bijwerking veroorzaken in combinatie met sommige medicijnen die zelfs fatale gevolgen kunnen hebben. Als je medicijnen gebruikt, moet je een arts raadplegen voordat je grapefruit gaat eten of grapefruitsap drinkt.

Groenten en fruit bevatten veel vezels
De voordelen van vezels zijn onder andere het onderhouden van regelmatige stoelgang, het helpen verlagen van cholesterol, het reguleren van de bloedsuikerspiegel en het vergroten van de verzadiging. Zelfs als je niet meer vitaminen, mineralen en andere gezonde ingrediënten in groenten en fruit nodig hebt, zijn ze nog steeds het beste voedsel dat je dagelijks kunt krijgen.

De schil is meestal het beste deel
In veel groenten en fruit, zoals wortels, appels en komkommers, wordt een hoog percentage van de voeding opgeslagen in de schil. Dit betekent dat wanneer je de schil verwijdert, je voedingsvoordelen verliest. Was je groenten en fruit goed voordat je ze opeet, zodat je eraan gewend raakt ze met dezelfde schors te eten en het niet eens merkt.

Bananen zijn onmisbaar
Twee verbazingwekkende dingen die je nooit wist over deze heerlijke bron van kalium en vitamines: ten eerste, bananen zijn technisch kruidig en behoren tot dezelfde “botanische familie” van munt of basilicum. Ten tweede werden in 1950 bijna alle bananensoorten in de wereld gedecimeerd door de ziekte van Panama. Tegenwoordig zijn de meeste bananen die wereldwijd worden verkocht en geconsumeerd, directe afstammelingen van dezelfde Aziatische rassen die de ziekte hebben overleefd.

Van het eten van groenten en fruit word je nauwelijks dik
Alle groenten en fruit bevatten weinig calorieën, daarom hoor je voedingsdeskundigen en dokters zeggen dat je ze als tussendoortje tussen maaltijden moet eten. Terwijl een zak chips vet, olie en veel calorieën bevat, is een handvol wortels zeer voedzaam en bevat geen van deze andere genoemde elementen. Het is absurd hoeveel groenten en fruit je kunt eten zonder aan te komen, dus wees niet bang om ze op te eten. Maar je moet ook weten dat sommige vruchten een hoge hoeveelheid suiker bevatten, dus overdrijf het niet.

Broccoli heeft meer proteïne dan een biefstuk
Calorie door calorieën, er is meer eiwit in broccoli dan in een gewone biefstuk en geen verzadigde en transvetten of cholesterol. Je kunt alle eiwitten krijgen die je nodig hebt met een significant lager risico op hart- en vaatziekten. Dus als je probeert te groeien en je spieren te versterken, is broccoli het juiste voedsel voor jou.

’s Werelds meest gehate groente is een van de beste
Spruitjes zijn een van de meest gehate groenten van kinderen en zelfs volwassenen. Dit kan te wijten zijn aan de bittere smaak en walgelijke geur die ze heeft. Spruiten behoren echter tot de meest voedzame groenten die je kunt vinden. Ze hebben geen vet, geen cholesterol, hebben bijna geen calorieën en hebben veel vitamines en mineralen. Het is een schande dat geen van deze feiten de smaak verbetert.

Sinaasappelschillen zijn geweldig
Er is al eerder gezegd dat de schil van de vrucht misschien beter is dan de vrucht zelf. Sinaasappelschillen bevatten meer dan vier keer zoveel vezels als het eigenlijke fruit en bevatten meer antioxidanten dan het vruchtvlees aan de binnenkant. Het enige nadeel is dat het moeilijk is om een manier om het te eten te vinden. De beste manier om dit te doen, is als kaas raspen op een sinaasappelschil. Je kunt allerlei soorten voedsel gebruiken en kruiden, toevoegen aan de gebakken goederen of mixen met je yoghurt of ontbijtgranen.

Paprika’s zijn voorstander van coagulatie
Hoewel de meeste mensen ze gebruiken als een specerij in plaats van als een compleet voedsel, zijn pepers (vooral pittige) zeer geschikt voor bloedstolling door wonden. Volgens deskundigen kun je zelfs cayennepeper op een wond sprenkelen en het zal als gaasje werken.

Appels kunnen je meer wakker laten dan een kopje koffie
Het is moeilijk te geloven, dus probeer het te zien. Als je ’s middags meestal slaperig wordt, overweeg dan om ’s ochtends een appel te eten. Dankzij het hoge gehalte aan koolhydraten, vitaminen en mineralen kan een appel zorgen voor een constante toevoer van voeding om u de hele dag energiek te houden.

Vorig artikelHet belang van ademhaling om het lichaam in balans te brengen en de gezondheid te verbeteren
Volgend artikelWanneer krijgen vrouwen last van rammelende eierstokken?