De vruchten vertonen kleuren en vormen die schoonheid weerspiegelen, bovendien is het aroma en de geur enigszins uitnodigend voor het gehemelte. De gele vruchten bevatten antioxidanten die bijdragen aan de gezondheid van de ogen, naast andere verschillende functies van het lichaam.

Peren, bananen, gele meloenen en andere gele vruchten zijn rijk aan zeaxanthine, luteïne en caratenoïden, die bijdragen tot een betere bescherming van het immuunsysteem. Ze verminderen ook het risico op ooginfecties, cataracten en mogelijke blindheid.

Gele vruchten zoals passievrucht hebben kalmerende effecten en fungeert als antioxidant. Het kalmerende effect is afgeleid van de aanwezigheid van alkaloïden, die verantwoordelijk zijn voor het antihypertensieve effect. Bovendien bevorderen alkaloïden ook de beheersing van slapeloosheid, stress, angst en hoge bloeddruk.

Ananas speelt een belangrijke rol bij de spijsverteringsstelsel, wat het gevoel van overgewicht, zwelling en constipatie verzacht. Dit alles vanwege de bromelina, een enzym dat samenwerkt voor de biochemische reacties, waardoor de spijsvertering wordt versneld. Het concentreert zich op de ananas kern en werkt op de maag, het afbreken van de eiwitten die worden ingenomen en het activeren van de bloedbaan.

In de perzik zitten antioxidanten zoals bètacaroteen, zeaxanthine en luteïne. Ze dragen bij aan oogbescherming, omdat bètacaroteen vitamine A levert, terwijl luteïne en zeaxanthine het risico op infecties en grijze staar verminderen. perzik is ook erg rijk aan koolhydraten, vezels, fosfor, B-vitaminen, jodium en koper. Het bevat ontgiftende en diuretische functie en tevens ook vitamine B3, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en groei van kinderen en adolescenten.

De gezond voordelen van gele vruchten zijn talrijk, het is de moeite waard om meer te deze vruchten te consumeren.

Vorig artikelGlutenvrij koken
Volgend artikelDe meeste voorkomende dingen die het energieniveau verlagen