Bij het kopen van een pompoen, zouden de meeste mensen de zaden verwijderen en weggooien, alleen de pulp behouden en dat is een grote verspilling. Pompoenpitten zijn niet alleen eetbaar, maar ook ongelooflijk gezond en geweldige als snack.

Pompoenpitten zijn rijk aan Omega-3 vetzuren, veel voedingsstoffen, eiwitten, mineralen en vitamines. Ze kunnen helpen de bloeddruk te verlagen, het immuunsysteem te stimuleren. De zaden zijn ook rijk aan antioxidanten, waardoor ze een krachtige aanvulling op je dieet vormen.

De hoge niveaus van ijzer en magnesium zijn geweldige voor de energieproductie, waardoor ze geweldige snacks na het werk zijn. Ze voorkomen de vorming van nierstenen en zijn uitstekende bronnen van zink, kalium en fosfor.

Pompoenzaden bereiden

  1. Reinig de zaden (je moet de zaden zorgvuldig reinigen totdat er geen pompoen resten meer in zitten); de beste manier om dit te doen is om zaden en pulp in een grote kom water te doen en ze met je handen te verwijderen. De zaden zullen op het oppervlak drijven.
  2. Doe de schoongemaakte zaden in kokend water met 1 theelepel zout en laat ze 10 minuten koken; dit maakt ze gemakkelijker te verteren.
  3. Zeef de zaden om ze te drogen. Ze hoeven niet helemaal droog te zijn, maar het wordt aanbevolen.
  4. Verspreid de zaden op een bakplaat en besprenkel met kokosolie. Zorg ervoor dat ze allemaal met een dunne laag kokosolie besprenkeld zijn en een beetje Himalaya zout. Spreid ze goed uit op de bakplaat zorg dat ze niet aan elkaar blijven plakken.
  5. Bak de zaden 10 minuten op een temperatuur van 162 graden C, haal ze uit de oven en roer ze om. Laat ze nog 8-10 minuten roosteren. Tijdens de laatste 5 minuten; open een aantal zaden om te kijken of ze niet branden. Laat ze niet te donker worden.

Note:
Voeg gehakte pompoenpitten toe aan je ontbijtgranen. Voeg gehakte pompoenpitten toe aan je smoothies en sappen. Bewaar ze in een luchtdichte verpakking in de koelkast.