De pompoen heeft veel voordelen te bieden aan de gezondheid, het is een vrij veelzijdig voedsel en kan worden gebruikt in verschillende bereidingen, zowel in zoet- als zoutgerechten. De pompoen is rijk aan kalium, calcium, fosfor, ijzer, magnesium, zink, vezels, riboflavine en vitamine A, C, E en B-complex.

Een gezonde en heerlijke manier om het te consumeren is door een gebakken pompoen in de oven te bereiden.

Ingrediënten
• ½ pompoen (1kg)
• kokosolie
• rozemarijn blaadjes of tijm
• snufje knoflook poeder
• zout en peper naar smaak

Bereidingswijze
Neem de helft van de pompoen, verwijder de zaden met behulp van een lepel. Snijd in 2 delen, dan in 4 en vervolgens in 8 delen.

Haal de bakplaat uit de oven en verwarm de oven totdat deze de gewenste temperatuur van 180° bereikt heeft.

Leg de stukjes naast elkaar op een bakplaat met antiaanbaklaag. Besprenkel met een flinke hoeveelheid kokosolie (of olijfolie) en breng op smaak met zout, zwarte peper knoflook poeder en rozemarijn blaadjes. Meng goed met je handen, zodat ze goed gekruid zijn.

Zet het gerecht in de oven en bak het gedurende 30 minuten, haal de bakplaat uit oven, draai de stukjes pompoen en bak deze dan nog eens gedurende 30 minuten (of totdat het gaar is).

Vorig artikelSmoothie om het verouderingsproces te vertragen
Volgend artikelSTOP met zoeken! Je intuïtie is dichterbij dan je denkt.