Fruit is een essentiële voedselbron, volgens de World Health Organization, moeten we 3-5 porties fruit per dag (afhankelijk van de behoefte van elk) consumeren. Het is belangrijk dat we verschillende soorten fruit in huis hebben, omdat alle fruitsoorten verschillende voedingsstoffen bevatten. De vrucht is een fundamenteel stuk voor degenen die op zoek zijn naar een gezond en uitgebalanceerd dieet. Ze bevatten vitamines, mineralen, voedingsvezels en beschermende stoffen die het lichaam reguleren.

Onze cellen hebben antioxidanten nodig (vitamine A, C en E) die belangrijke voedingsstoffen zijn voor hun bescherming en die de werking van vrije radicalen bestrijden. Deze voedingsstoffen zijn noodzakelijk voor onze gezondheid.

Het is van extreem belang voor onze kwaliteit van leven en gezondheid om fruit in ons voedsel op te nemen. Met zijn voedingsstoffen verdedigt ons lichaam zichzelf tegen ziektes en virussen. We moeten voor eens en voor altijd begrijpen dat ons welzijn bijna volledig afhangt van wat we eten. Een goed dieet is zeer belangrijk voor onze gezondheid.

Het belang van vitamines en in welke vruchten we ze vinden
zoals Vitamine C, beschouwd als de belangrijkste vitamine, is in staat om ons immuunsysteem te versterken. Verhoogt de gezondheid van botten, tanden, tandvlees en bloedvaten. Om deze reden moeten we het zo snel mogelijk en in grote hoeveelheden in ons voedsel opnemen. We kunnen het onder meer vinden in sinaasappel, aardbei, kiwi, citroen, pitaya.

Vitamine E, ook gerelateerd aan de verdediging van het organisme, beschermt tegen de schadelijke effecten van giftige stoffen. Tegen kanker, atherosclerose, ontsteking van de gewrichten en complicaties gerelateerd aan diabetes. Het is aanwezig in avocado, papaja en banaan.

Vitamine A beschermt tegen infecties en is van groot belang voor de gezondheid van haar, huid en ogen. Helpt bij de groei en vorming van tanden. Vitamine A is te vinden in de mango, papaja, sinaasappel, abrikoos, ananas en perzik.

Vitaminen van het B-complex, vinden we in sinaasappel, aardbei, banaan en avocado. Ze nemen deel aan het proces van vetten, koolhydraten en eiwitten, en handelen bovendien in het onderhoud van de vitaliteit van de huid, nagels en haar en in spierspanning.

Vorig artikelVegan cashewnoot roomkaasrecept
Volgend artikelAvocado-mayonaise