In mijn eerder besproken wetten is beetje bij beetje naar voren gekomen dat het ‘toepassen’ van de wetten het belangrijkst is. Vandaar dat ik nog één zeer belangrijke wet heb ontwikkeld: de wet van inbeelding.

Een idee en/of wens kan je alleen met al je innerlijke en fysieke kwaliteiten waarmaken. Zonder doelbewuste innerlijke actie kan het leven nooit geoptimaliseerd worden. Een innerlijke actie kan bijvoorbeeld zijn: een verandering in je denken aanbrengen om een bepaald item van je leven te verbeteren, want door de wijze waarop je denkt creëer je continue je realiteit. Een innerlijke actie kan ook een inbeelding zijn; een bewuste inbeelding is een plaatsing van energie, en waar je energie plaatst dat groeit. Het is belangrijk dat je zo betrokken raakt met het innerlijk beeld, dat het beeld in gedachten reëler wordt dan jouw werkelijkheid.

Verbeeldingskracht is belangrijker dan feiten, aldus Albert Einstein.

Een cruciale succesfactor in dit proces is dat je ook je lichaam mee verandert. Het lichaam is eigenlijk je indicator voor de maatstaven van je complete doel en uitkomst. Het lichaam kun je mee conditioneren door in de meditatie echt het gevoel van je doel te ervaren, het gevoel alsof je het doel al bereikt hebt.

In mijn eerdere publicatie over de wet van creatie  leg ik je uit dat je intentie en inbeelding doordringen in het veld van alle mogelijkheden (potentieel). De wet van inbeelding is een absolute wet. Het is een wet die de mogelijkheid verbindt tussen innerlijke ervaring en toekomstige gebeurtenis. De inbeelding, meditatie en verhoogde emotie gaan allemaal voor de feitelijke gebeurtenis. In mijn nieuwe boek zal ik hier dieper op ingaan en kan je hier meer over lezen.

Wat zegt de wet van inbeelding?

Dat krachtige inbeeldingen gevolgen hebben en als mogelijkheden ontstaan. Dit is een beginpunt om bewust je doelen oftewel nieuwe gebeurtenissen in je leven te trekken. Als je hier de wet van voelen mee combineert is het compleet.

Wat gebeurt er in je onderbewustzijn en het veld van alle mogelijkheden als je deze wet bewust toepast?

Ten eerste ga je nadenken wat je echt wilt qua doel. Je gaat een nieuwe ervaring in gang zetten in de Neocortex, het denkende brein. Er komt dus nieuwe informatie binnen. Terwijl je elke dag het beeld visualiseert pas je wet van mentale repetitie toe.

Je denkt erover na om het beeld, wat jouw gehele doel bevat, steeds scherper te maken. De gedachte tezamen met een intentie brengt je naar je doel. Intussen ben je de gedachte met de elektrische lading aan het activeren in het veld. Vervolgens ga je de wet van het voelen toepassen. Dit betekent dat je het beeld, dat volledig jouw doel omvat, gaat voelen en ervaren alsof het al is gebeurd. Dit doe je met al je zintuigen. De beloning van deze fysieke herhaling is dat jij je lichaam herconditioneert en het limbische brein activeert.

Ervaring en voelen doe je met het lichaam. Gedachten, de inbeelding, zenden het elektrische signaal uit. Het lichaam, het voelen is de magnetische lading en trekt de nieuwe situatie of omstandigheden in je leven. Dit komt omdat je deze twee wetten toepast en hierdoor straal je een elektromagnetisch veld uit. Het kwartje is gevallen in je cerebellum, de zetel van je onderbewustzijn. Je zijnsbrein, het kleine deel van de hersenen. Vervolgens manifesteer je je doel oftewel nieuwe realiteit.

‘Succes is gewoon een kwestie van de wet van inbeelding samen met de wet van voelen toe te passen, zodat er een nieuwe staat van zijn (mindset) ontstaat’.

Hoe kan jij deze wet van inbeelding direct in praktijk brengen?

Kijk eens scherp naar je leven om je heen. Hoe komt deze overeen met je denken en overtuigingen. Doe aan zelfanalyse. Wat gaat er goed en wees daar dankbaar voor. Merk ook op wat er in jouw wereld niet goed gaat. Kijk naar je leven en accepteer deze situaties ook en neem hiervoor de verantwoordelijkheid. Kijk naar jezelf en controleer waar er een verstoring in je denken zit.

Vervolgens vraag je aan jezelf: door welke gedachten of overtuigingen heb ik deze situatie veroorzaakt? Op welke wijze leef en denk ik dat deze situatie creëert die mij niet bevalt?

Ten slotte vraag je aan jezelf: welke verandering heb ik nodig in mijn gedachten of leefwijze om deze situatie te optimaliseren of veranderen? Wees ook duidelijk over je doel.  Indien het je niet lukt of de door jou gekozen strategie geeft weinig resultaten, vraag jezelf dan het volgende af: ben ik bereid mijn aanpak te heroverwegen en een andere methode toe te passen?

De wet van inbeelding toepassen

Mediteren is eigenlijk een vorm van doelbewust inzicht in jezelf te krijgen en je mindset te versterken. Het is een techniek om de geest in een alfastaat (rust staat) te brengen. Een middel om jezelf op alle niveaus te doorgronden, zodat je veranderingen kunt aanbrengen in het centrum binnenin je bewustzijn. Tevens kan je emotioneel evenwicht toepassen. Dit is een methode die berust op kinesiologie; het bevorderen van welzijn op alle niveaus (gezondheid, fitheid, relatie, carrière, financiën) door middel van acupressuur toe te passen. Drukpunten in het lichaam activeren. Elke drukpunt staat in verbinding met een emotie, een desbetreffend orgaan en levenssituatie. Met deze methode ben je gericht met je mind en lichaam bezig om deze te herconditioneren. Dit zijn zeer efficiënte methoden die ik onder andere gebruik in mijn trainingen en consulten.

Praktisch voorbeeld

Wat kan je doen als je bijvoorbeeld een project hebt dat niet lekker loopt? Je intentie zal misschien zijn dat je een succesvol project begeleidt. Welke overtuigingen dien jij dan te hebben? Start eens met: ik ben dankbaar voor mijn succesvolle project. Of nog beter, formuleer de zin zo alsof het lijkt alsof dit al zo is. Je snapt inmiddels dat wat je uitzendt (oorzaak) bij je terugkomt (gevolg). Dus begin met de juiste woordkeuze: ik begeleid een succesvol project met een goede structuur en strategie. Je gaat voorbij je beperkende overtuigingen en je kiest bewust woorden die jou helpen om iets nieuws te creëren, iets wat jij wilt. Vervolgens ga je er een beeld bij bedenken die de hele uitkomst van jouw doel bevat. Een beeld waarin jij ziet dat dit project volledig geslaagd is.

Wetenschappelijke onderbouwing: de wet van inbeelding

Door de toepassing van de wet van inbeelding en voelen ben je nieuwe neurologische verbindingen (netwerken) c.q. synapsen in je hersenen aan het creëren (nieuwe circuits aan het leggen) en daarbij dus nieuwe situaties en reacties in je leven aan het opwekken.

Succes en zorg goed voor jezelf!

Bijdrage: Petra van den Berg
Petra is onderzoeker, auteur, bedrijfsadviseur en personal coach. Haar expertise ligt op het gebied van coaching, succeswetten en de werking van het brein in relatie tot het kwantumveld.
Vorig artikelAdaptogene kruiden om stress te verminderen
Volgend artikelSmoothie chocolade en noten