Het is geen nieuws dat te weinig slaap gezondheidsproblemen kan veroorzaken, evenals dat het de humeurigheid kan vergroten, en dat een goede nachtrust veel voordelen heeft vooral dat je morgens blijer wakker wordt.

Een recente studie toonde aan dat vroeg slapen mensen gelukkiger kan maken. Volgens de onderzoekers van de universiteit van Binghamton wezen ze erop dat mensen die later sliepen waarschijnlijk negatief waren omdat ze aan veel dingen dachten, waardoor ze angstig en depressief werden. Volgens Meredith Coles en Jacob Nota is bevestigd dat er een verband bestaat tussen de moeilijkheid om te slapen vanwege gedachten en mensen die de neiging hebben om negatiever te zijn, wat stress en angst veroorzaakt.

Het is duidelijk dat elke persoon zijn eigen slaap routine moet kennen. Sommigen hebben moeite om vroeg te slapen. Dus het kan een kwestie van gewoonte zijn. Het belangrijkste is om je lichaam te kennen en een routine te hebben met slapen, zodat het niet uit balans is.

Bekijk de voordelen van vroeg slapen:
• verhoogt de positiviteit
• verbetert het geheugen
• verminderd stress en angst
• verbetert de gezondheid van het hart
• donkere kringen/wallen onder de ogen nemen af
• vermindering van de uitdrukkelijke lijnen van het gezicht
• vernieuwde huid

En niet alleen dat, je dag wordt productiever. Als we vroeg slapen, krijgen we kwaliteitsslaap afhankelijk van wat ons lichaam nodig heeft om te rusten. Met routine is het zeker dat je dag productiever wordt.

Je wordt minder onwel wakker, omdat je weet dat je genoeg slaap hebt gehad. Op deze manier kun je kalm en energiek al je taken uitvoeren. Door het vervullen van de taken die dagelijks worden voorgesteld, genereert bijgevolg een welzijn.

Stress wordt voornamelijk veroorzaakt door het niet uitvoeren van dagelijkse activiteiten. Veel mensen denken dat het doen van een paar dingen voor het slapen gaan of laat de volgende dag minder dingen te doen heeft. Maar het tegenovergestelde gebeurt, planning en discipline zijn essentieel. Met een goede nachtrust zullen we altijd bereid zijn om elke activiteit uit te voeren.

Hoe vroeg te leren slapen?
Vroeg slapen is een kwestie van gewoonte. Het is niet iets magisch dat ‘s nachts zal gebeuren. Het moet worden getraind.

Bekijk hier de tips om vroeg te leren slapen:
1. Vroeg opstaan
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat degenen die wakker worden tussen 6 en 7 uur een beter humeur en minder stress hebben.

2. Gebruik gezonde gewoonten
Het is moeilijk om om 22.00 uur te gaan slapen als je net een pizza hebt gegeten. Gewoonten zoals een gezonde leefstijl en lichaamsbeweging vergemakkelijken deze routine.

3. Gebruik de slaapkamer alleen om te slapen
In de slaapkamer slaap je gewoon. Vermijd om je werk mee te nemen in bed, televisie te kijken en te eten in bed. Probeer je bed te associëren met alleen een goede nachtrust. En natuurlijk helpt een donkere kamer en eventueel een mediatie ook. Breng dit gewoon in praktijk en slaap lekker.