Een ontspannend bad kan de stress van dag helpen te verminderen. Het kan zelfs nog meer voor ontspanning zorgen indien je het combineert met ingrediënten die de huid gezonder maken.

Een goede tip is om het bad te nemen met een heerlijke kruidenthee die spierontspanning biedt, revitaliseert en een betere slaap bevordert.

Een ontspannend bad met badschuim, etherische oliën, bloembladen, kunnen je helpen om sneller te ontspannen. De beste etherische oliën hiervoor zijn: lavendel, Ylang Ylang, wierook en sinaasappel.

Voordelen van een bad nemen voor het naar bed gaan:

Door een lauwwarm bad te nemen voordat je naar bed gaat, kunnen je spieren ontspannen. Om de slaap te vergemakkelijken, hoef je maar een paar druppels etherische lavendelolie aan het badwater toe te voegen. Lavendel kalmeert en verbetert de slaapkwaliteit.

Baden voor het slapen brengt ook voordelen voor de schoonheid, omdat het reinigen van de huid aan het einde van de dag het gezicht beschermt tegen rimpels. Het gebruik van vochtinbrengende oliën na het bad zorgt ervoor dat de huid beter gehydrateerd wordt.

Voor het slapengaan verlicht een heet bad spierpijn, vermindert het angstgevoelens, verlicht het de decongestie van de luchtwegen en kan zelfs de zwelling van het lichaam verminderen.

Degenen die de voorkeur geven aan een koude douche kunnen ook gebruik maken van de douche voordat ze naar bed gaan, omdat koud water het immuunsysteem stimuleert, de productie van antidepressiva stimuleert en zelfs verkoudheid voorkomt. Het koude bad neemt niet noodzakelijkerwijs de slaap weg, maar voor het slapengaan is een warm bad het meest geschikt omdat het alle spieren ontspant, en je rustiger maakt.

Naast het verwijderen van overtollig vuil, zweet, vervuiling en vettigheid van de huid, kan een goede douche of bad, warm of koud, verschillende voordelen brengen voor de fysieke en mentale gezondheid, vooral voordat je naar bed gaat.

Vorig artikelDe voordelen van kaneel voor je gezondheid
Volgend artikelInvesteren in liefde en geluk