Citrusvruchten zijn super lekker en zijn een uitstekende bron van Vitamine C, citrusvruchten behoren tot de lievelingen van degenen die een gezonder dieet volgen en naast de onmiskenbare zure smaak, ze kunnen allemaal worden gebruikt in verschillende recepten – zoals sappen, salades en zelfs thee. Maar onder de vele beschikbare opties, verdienen sommigen meer aandacht omdat ze nog meer gezondheidsvoordelen bieden.

1. Sinaasappel
Sinaasappel is rijk aan vitamine A, C en bevatten ook thiamine, riboflavine, niacine, Vitamine B6, folaat, pantotheenzuur, fosfor, magnesium, mangaan, selenium en koper. Vanwege hun hoge vitamine C-gehalte (meer dan tweemaal de dagelijkse behoefte) worden sinaasappels geassocieerd met het stimuleren van het immuunsysteem.

2. Druiven
Druiven bevatten antioxidanten een Fytonutri├źnten, voornamelijk fenolen en polyfenolen, dat verschillende specifieke voordelen heeft voor het cardiovasculaire systeem – zoals het verbeteren van de bloedstolling en het verlagen van het cholesterolniveau. Naast alles kan deze antioxidant in de vrucht ook helpen de bloedvaten te reinigen, zodat het hart sterker wordt.

3. Acerola
Acerola is een Braziliaanse superfruit, een van de belangrijkste en bekend bronnen van vitamine C (1 kers bevat ruim 100 mg) en tevens bevat ook hoog concentratie van fosfor – een mineraal dat botten, tanden en spieren versterkt en helpt de energieniveaus van het lichaam te verhogen.

4. Pruim
Een van de grootste voordelen van pruim is dat het B-vitamines bevat. B-vitamines zijn goed voor de zenuwen en zorgen voor een betere reactietijd en motoriek. Deze vitamines werken rechtstreeks in het centrale zenuwstelsel en verbeteren ze de concentratie, het geheugen en andere cognitieve functies.

5. Kiwi
Voor degenen die willen afvallen, is de consumptie van kiwi een van de beste optie! Kiwi’s zijn rijk aan vitamine B, C en E bevatten zeer weinig calorie├źn en weinig vet, kiwi is ook rijk aan vezels – voedingsstoffen die verantwoordelijk zijn voor het verhogen van het gevoel van verzadiging. Op die manier kunt je door een kleine hoeveelheid fruit te consumeren voor het ontbijt of een middagsnack, de kans op snaaien tussen de maaltijden verminderen.