Het is niet alleen wat je eet dat voor welzijn zorgt en de gezondheid verbetert wat je drinkt is even belangrijk en er zijn verschillende opties beschikbaar.
Het drinken van frisdrank kan verslavend zijn, ook al weet iedereen hoeveel kwaad het doet. Het probleem is dat het erg praktisch is, prikkels heeft, veel suiker bevat en een verlangen vervult waarvan je niet eens weet waar het vandaan komt. Als je graag frisdrank drinkt, maar de consumptie wilt verminderen, maak het proces dan gemakkelijker met gezonde drankopties die authentieke elixers zijn die hydrateren, het immuunsysteem en zelfs de stemming verbeteren, lees. Dit zijn deze drankjes:

1. Muntthee
Met een onmiskenbare smaak is muntthee één van de drankjes die het meest helpt bij het spijsverteringsproces. Het is een waar genot en bovendien versterkt het het immuunsysteem, is het een geweldige probleemoplosser voor de spijsvertering en vermindert het zelfs de stressniveaus, wat perfect is om op dagen met hoge temperaturen te nemen.

Om de thee te bereiden, begin je met het wassen van de muntblaadjes. Verwijder de stelen en plaats de bladeren in een theepot. Giet er twee liter kokend water over en laat het 10 tot 15 minuten trekken. Zeef de thee en houd de muntblaadjes apart. Zodra de thee op kamertemperatuur is, zet je hem in de koelkast om te koelen.

2. Koolzuurhoudende natuurlijk sappen
Degenen die het prikkelgevoel van de frisdrank niet willen verliezen, kunnen wedden op koolzuurhoudende sappen. De bereiding is uiterst eenvoudig, het is alleen nodig om het fruit te blenden met bruisend water om de drank te creëren en te genieten van verschillende verfrissende smaken. Het is zelfs mogelijk om creatiever te zijn en de recepten te vergroten: koolzuurhoudend druivensap is bijvoorbeeld geweldig met schijfjes citroen en ananas.

3. Kokoswater
Je hoeft niet te wachten op de zomer om kokoswater te gaan drinken. Als je van de smaak geniet, weet dan dat deze drank erg voedzaam is en helpt om je lichaam gehydrateerd te houden. Het is dus geweldig om puur te drinken en kan worden toegevoegd aan andere recepten voor gezonde dranken/smoothies.

4. Ijskoffie
Als je maar af en toe een koude frisdrank wilt drinken, maar ook een koffieliefhebber bent, kan dit een goede vervanging zijn. Gebruik sterk bereide koffie, plantaardige melk, natuurlijke zoetstof, xanthaangom, kaneel en crushed ijs om je ijskoffie recept gezonder te maken. Klop alles in de blender, behalve het xanthaangom dat aan het einde moet worden toegevoegd.

5. Watermeloen gearomatiseerd water
Met alleen water, watermeloen en basilicum krijg je een super smakend en verfrissende drank, daarnaast is watermeloen een diureticum, antioxidant en helpt het om af te vallen, om dit recept te maken, voeg je gewoon twee plakjes in vieren toe en een handvol basilicumblaadjes, ijs en water om de kan te vullen en vervolgens te serveren. Het is de moeite waard om dit genot te proberen!

Foto: Engin_Akyurt
Vorig artikel5 kruiden en specerijen om je immuunsysteem te versterken
Volgend artikel3 manieren om brandnetel te gebruiken voor de gezondheid van het haar en hoofdhuid