Sporten is een magische pil, zei Michael R. Bracko, voorzitter van het American College of Sports Medicine Consumer Information Committee.

Volgens Michael, kan lichaamsbeweging letterlijk ziekten zoals een hartziekte genezen. Beweging is gekoppeld aan het helpen van mensen om bepaalde vormen van kanker te voorkomen of te herstellen en helpt mensen met artritis en zelfs om depressie te voorkomen en om te keren. Er is ook geen manier om te beweren dat het de meeste mensen helpt af te vallen, naast het krijgen van meer gewicht. Goed trainen en de resultaten krijgen die je verwacht, is geen gemakkelijke taak. Het kost veel toewijding, discipline, focus en kennis om daar te komen.

Wanneer iemand besluit te beginnen met trainen, moet hij/zij weten dat hij/zij nog een lange weg te gaan heeft inclusief het leren van volhouden.
Als je hebt besloten dat het tijd is om erachter te komen hoe je begint met trainen, bekijk dan deze 5 belangrijke tips voordat je begint met trainen.

5 belangrijke tips om te beginnen met trainen:

1. Evalueer altijd
Als je sportschool een personal trainer biedt, is de kans groot dat je je op een serieuze plek bevindt. Door een personal trainer word je lichaam geëvalueerd, is het essentieel om het type training te begeleiden en te bepalen wat het beste bij je past. Op dat moment wordt je algemene lichamelijke conditie, je vetpercentage enz. gecontroleerd door de personal trainer.

2. Plan en stel realistische doelen
Een zeer belangrijke tip om te beginnen met trainen is om een plan te maken met haalbare stappen en doelen. Een goede manier om dit te doen is om te beginnen met een plan dat eenvoudige stappen volgt en dan kun je verhogen naarmate je conditie verbetert. Als je bijvoorbeeld wilt beginnen met trainen om meer uithoudingsvermogen te bereiken en een run van 5 km te kunnen voltooien, begin dan met het maken van een plan met kortere runs. Wanneer je deze kleinere runs hebt voltooid, vergroot je de afstand totdat je de hele 5 km kunt rennen.

3. Beste tijd van de dag om te trainen
Door je werk, studie/school en andere dagelijkse activiteiten is er niet altijd tijd voor de sportschool. Om dit probleem op te lossen, helpt een kleine aanpassing om een paar minuten van je dag vrij te maken om te oefenen. De beste tijd om je fysieke activiteiten te doen, hangt van verschillende aspecten af.

4. Aerobe lichaamsbeweging
Ben je te zwaar? Investeer in aerobe activiteiten (hardlopen, zwemmen, wandelen enz.) en sta niet alleen in krachttraining. Veel mensen vergeten dit kleine, maar grote detail. activiteiten zoals aerobics helpen je af te vallen en moeten minstens 2 tot 3 keer per week met krachttraining gedaan worden. Voor het beste resultaat is het ideaal om te beginnen met trainen met anaërobe oefeningen (zoals krachttraining) en vervolgens over te gaan naar aerobe oefeningen (zoals loopband, fietsen, dansen, enz.); dit zorgt voor meer vetverbranding.

5. Goed eten en slapen
Goed eten en slapen zijn onderdeel van een goede training; de pijlers van goede training: Training + Eten + Slapen! Goede voeding is essentieel.

Voedsel zal door ons lichaam worden gebruikt om nieuwe weefsels op te bouwen en energie op te slaan of te gebruiken. Een slecht, onevenwichtig dieet kan jouw energieopslag groter maken dan gebruik en spieren opbouwen en het kan je dik maken. Het is noodzakelijk om de inname van alle micro- en macronutriënten in evenwicht te houden en het is belangrijk om te weten hoeveel van elk ervan wordt verbruikt. Maar naast goede training en een uitgebalanceerd dieet, is een goede nachtrust essentieel en één van de meest cruciale dingen die je voor je lichaam kunt doen.