Nou, druivenpitmeel is het favoriet van het moment, maar dat is geen wonder. Het heeft tal van gezondheidsvoordelen. Het is zelfs voor gewichtsverlies, dus het is geweldig om toe te voegen aan ons dagelijks leven.

Druivenpitmeel heeft de voordelen van druiven, evenals heel druivensap en rode wijn, maar met een uitstekend verschil, verhoogt het geen bloedsuikerspiegel, dwz heeft het een lage glycemische index. Dit komt door het hoge vezelgehalte, we vinden ongeveer 10 gram vezels in 1 eetlepel bloem. Omdat een volwassene minstens 20 tot 30 gram vezels per dag nodig heeft, kunnen we zeggen dat het een vezelrijk voedingsmiddel is. Bovendien draagt vezel bij aan verzadiging en houdt het de bloedglucose stabiel en kan het zelfs door diabetici worden geconsumeerd.

Druivenpitmeel is rijk aan polyfenolen die belangrijk zijn bij het bestrijden van oxidatieve stress en ontsteking. Het helpt bij het voorkomen van kanker en celveroudering door antioxidanten te zijn en vrije radicalen te bestrijden. Het wordt geproduceerd uit de schillen en zaden van de gebruikte druiven. voor geconcentreerde sapproductie.

Bekijk deze blog 4 voordelen van druivenpitmeel:

1. Druivenpitmeel draagt bij aan een gezonde huid: omdat het rijk is aan antioxidanten, kan regelmatige consumptie van druivenpitmeel uw huid gezond en mooi houden. Bij het bestrijden van vrije radicalen heeft de celstructuur van de huid een significante verbetering, waardoor bijvoorbeeld huidziekten kunnen worden voorkomen die kunnen ontstaan door overmatige blootstelling aan de zon.

2. Verlaagt het cholesterolgehalte: de hoeveelheid flavonoïden in druivenpitmeel helpt het cholesterolgehalte te beheersen door LDL te verlagen, “slechte” cholesterol genoemd, en “goede” HDL te verhogen, waardoor u Het is ook gunstig voor de cardiovasculaire gezondheid.

3. Druivenpitmeel biedt energie: voor reguliere sportbeoefenaars, vanwege het hoge koolhydraatgehalte, helpt druivenpitmeel de energieniveaus van ons lichaam te verhogen, waardoor de bereidheid om de oefeningen en zelfs andere dagelijkse activiteiten onder ogen te zien wordt vergroot. De bloem kan voor of na de training worden gebruikt.

4. Druivenpitmeel voorkomt diabetes: Met een lage hoeveelheid fructose in de samenstelling, kan druivenpitmeel een goede optie zijn voor degenen die de bloedsuikerspiegel willen beheersen. Vanwege de langzame en geleidelijke opname vermijdt druivenpitmeel een insulinepiek en helpt het diabetes te beheersen.

Hoe druivenpitmeel toe te voegen aan een gezond dieet?
Druivenpitmeel is veelzijdig, smakelijk en zeer voedzaam en kan deel uitmaken van veel verschillende samenstellingen, waarbij het witte bloem in cakes, taarten en brood vervangt, of kan worden geconsumeerd in pap en soep.

Vorig artikelRecept: Kruidige quinoa
Volgend artikelDe kracht van plantaardige olie voor de huid en haar