Eén van de beste manieren om slapeloosheid te bestrijden is zeker, door middel van voedingen die voedingsmiddelen bevatten, die angst bestrijden en die helpen bij natuurlijke ontspanning, evenals het verwijderen van die de kwaliteit van de slaap stimuleren en verstoren. Het eerste wat je moet doen, is stimulerende middelen zoals cafeïne, suiker of dranken met veel conserveermiddelen vermijden.

Magnesium is een superbelangrijke voedingsstof omdat het een spierverslapper is. Vitamine B3, dat ook verantwoordelijk is voor de aanmaak van melatonine en serotonine. Tryptofaan helpt bij het verminderen van cortisol en het verhogen van serotonine, waardoor angst en eetbuien verminderen. Kalium is ook een ideale voedingsstof om de slaap te stimuleren.

Bekijk de beste voedingsmiddelen om slapeloosheid te bestrijden!

  • Voedingsmiddelen die geconsumeerd moeten worden zijn: banaan, cacao, avocado, kikkererwten, chia, bonen, kokoswater, plus donkergroene bladeren, pompoenpitten en noten.
  • Banaan: rijk aan kalium en tryptofaan, de vrucht helpt bij de beheersing van angst en dwang, waardoor de kwaliteit van de slaap verbetert.
  • Broccoli: het is rijk aan magnesium, voedingsstoffen die verantwoordelijk zijn voor spierontspanning.
  • Kokoswater: bron van verschillende voedingsstoffen die verzadiging veroorzaken en de dwang helpen beheersen.
  • Champignons: rijk aan vitamine B3, verantwoordelijk voor de productie van serotonine, de slaap neurotransmitter.
  • Ei: het hoge eiwitgehalte helpt om problemen in verband met depressie te beheersen.
  • Avocado: rijk aan Bèta Sitosterol, een belangrijke modulator van stresshormoon (cortisol), verantwoordelijk voor slapeloosheid.

Niet te vergeten dat:
Slapeloosheid kan zich op verschillende momenten van de nacht manifesteren. Wetenschappelijk gezien varieert de tijd die nodig is voor een goede nachtrust van persoon tot persoon, maar in de meeste gevallen is het ideaal om te slapen, idealiter zeven tot acht uur per dag. Chronische slapeloosheid vereist professionele evaluatie, en het is onmisbaar om de oorzaak van de aandoening te ontdekken, omdat het ontbreken van een goede slaap de fysieke en mentale gezondheid kan schaden.

Beeldcredit:  Courtney Cook
Vorig artikelWRAP handreiking en modelgetrouwheidschaal nu breed beschikbaar
Volgend artikelKamille voor het haar