Wie zegt dat om een veganistisch of vegetarisch dieet te volgen, je meer geld moet uitgeven dan aan een omnivoor dieet? Deze misvatting komt veel voor bij diegenen die de veganistische levensstijl van buitenaf zien en die het nodig vinden om “speciale producten” in het menu toevoegen.

Naast het bevatten van alle belangrijk voedingsstoffen voor het functioneren van het lichaam, zijn de plantaardige voedingsmiddelen zoals volle granen, groenten en fruit de gezondste, duurzame en economische mogelijkheden! Ze worden vers gekocht worden op de markt en/of supermarkt en kunnen worden geconsumeerd in natura of verwerkt worden in snelle en eenvoudige bereidingen. Wanneer deze voedingsmiddelen rechtstreeks worden gekocht bij kleine biologische producenten is het nog beter! Op deze manier ondersteun je het de kleine regionale producenten en draagt het bij tot de verdeling van het inkomen op een eerlijker en evenwichtiger manier.

Hoe natuurlijker hoe beter voor het gezondheid
Als wij natuurlijke voedingsmiddelen consumeren, communiceren we met de voedingsstoffen die aanwezig zijn in de oorspronkelijke structuur, zoals de rijke pigmenten aan vitaminen en antioxidanten die werken bij de preventie van verschillende ziekten.

Lage kostenopties
Een van de grootste zorgen die bestaat onder aanhangers van dieetbeperkingen is eiwit. Daarom biedt de combinatie van granen en peulvruchten in dezelfde maaltijd alle noodzakelijke essentiële aminozuren.

Om het specifieke aanbevelingen van individuen veganisten en vegetariërs aan te voldoen, zijn donkergroene groenten zoals broccoli, boerenkool en spinazie de beste keuzes, omdat ze rijk aan calcium en ijzer zijn, gemakkelijk opgenomen kunnen worden in het dieet en niet erg duur zijn.

Voor zuivelproducten, kan de vervanging van dierlijke melk vervangt worden door een eenvoudige en goedkope zelfgemaakte recept van plantaardige melk van rijst, amandelen, kokos, haver of sesam die bron van aminozuren, calcium en vezels bevatten.

Vorig artikelSmoothie Groene thee en kiwi
Volgend artikelSmoothie perzik en lijnzaad