Avocado is niet alleen een gezond alternatief voor boter, maar ook super lekker en erg veelzijdig. Het gerecht is gemakkelijk te bereiden en biedt vele opties: het fruit kan in stukjes of in de vorm van pasta worden gebruikt, het kan puur worden gegeten of met meer ingrediënten – zoals fruit en groenten – toegevoegd worden aan toast. Om nog maar te zwijgen van het feit dat avocado-toast ideaal is voor ontbijt of als snack in de middag.

Avocado is rijk aan vezels, kalium, vitamine E en B6, antioxidanten en gezond vet. Het is een geweldig alternatief om meer smaak en gezondheid aan toast toe te voegen.

Let op! Hoewel toast geweldig is met alleen avocado, kun je ervoor kiezen om andere ingrediënten en kruiden toe te voegen om nog meer smaak aan je snack toe te voegen.

Ingrediënten
• 2 sneetjes geroosterd glutenvrij brood
½ avocado
• 1 eetlepel kokosyoghurt
• pompoenpitten, olijfolie, zout en peper naar smaak

Bereidingswijze
Smeer de kokosyoghurt over de sneetjes brood. Snij de avocado in plakken en breng deze op smaak met peper en zout. Leg deze op het brood en giet hier wat olijfolie overheen en bedek het geheel met pompoenpitten.

Foto: Lisa Fotios
Vorig artikelNatuurlijke voedingsmiddelen die de haargroei ondersteunen
Volgend artikelOverzicht kwaliteitseisen drinkwater op RIVM-website