Last hebben van darmgassen is weliswaar vrij normaal, toch kan het erg vervelend zijn. Er zijn enkele gezonde en smakelijke thee soorten die het ongemak veroorzaakt door de ophoping van darmgassen kunnen verbeteren en de bijbehorende symptomen zoals buikpijn en een opgeblazen gevoel kunnen verminderen. Kies je favoriete thee en drink deze om je spijsvertering te verbeteren en onmiddellijke verlichting te krijgen.

Venkel thee
Venkel thee is een van de meest aanbevolen natuurlijk behandelingen voor buikpijn, indigestie, diarree en darmgassen vanwege het vermogen van de venkel thee om de gifstoffen uit het urinestelsel te reinigen. De prachtige effecten van venkel thee kunnen worden versterkt met een beetje kardemom, wat verder helpt bij het verminderen van ongewenste darmgassen.

Gemberthee
Gember is een medicinaal kruid dat al meer dan 2.000 jaar wordt gebruikt voor de behandeling van spijsverteringsproblemen en dat tot op de dag van vandaag het aanbevolen wordt voor het spijsverteringsproblemen en extra gasvorming.

Het werkzame bestanddeel in verse gember, genaamd Gingerol, heeft ontstekingsremmende en kalmerende eigenschappen die op een effectieve manier darmgas en zwelling kunnen reguleren.

Kamille thee
Kamille is een ontstekingsremmende plant die intestinaal gassen efficiënt en snel vermindert. Na het drinken van kamille thee zal niet alleen de gassen frequentie afnemen, maar ook de symptomen die het gewoonlijk vergezellen, zoals een opgeblazen gevoel en pijn.

Muntthee
Mint is een ontstekingsremmende plant die de gassen die zich in de darmen opbouwen, vermindert en pijn en misselijkheid helpt verminderen.

Komijn thee
Komijn thee heeft het vermogen om overtollig gassen opgehoopt in het lichaam af te geven, waardoor irritatie van de darmen wordt verminderd.

Kaneel thee
Deze drank wordt voornamelijk aanbevolen voor mensen die last hebben van spijsverteringsproblemen en ongemak veroorzaakt door darmgassen. Dit komt omdat kaneel de wanden van de maag bedekt en beschermt tegen darmbacteriën.

Onthoud dat het voor het beste resultaat belangrijk is om uw dieet te veranderen en voedingsmiddelen te vermijden die gassen afgeven, zoals zuivelproducten, uien, knoflook, broccoli, bloemkool, kool, spruitjes en koolhydraatrijke dranken. Vergeet niet om ook de thee te kiezen die je het best bevalt, zodat je het lekker smaak en/of van de voordelen kunt genieten, waardoor je spijsverteringssysteem gezonder blijft en de hoeveelheid en frequentie van darmgassen wordt verminderd.

Vorig artikelIs een vrouw geschikter om kinderen op te voeden dan een man?
Volgend artikelHoe voorkom je dat de bevalling de rotste dag van je leven wordt?