Sterke, mooie, zijdeachtige en glanzende haren, het zou hier over een shampoo-advertentie kunnen gaan, maar dat is het niet. We hebben het over goede eetgewoonten. Een reden voor esthetische bezorgdheid tussen mannen en vrouwen, gezondheid van het haar is ook direct gekoppeld aan voedsel. Om haaruitval te voorkomen, de haargroei te bevorderen en te versnellen, is een uitgebalanceerd dieet van cruciaal belang voor het hebben van mooie, sterke, glanzende en gezond groeiende haren. Daarom is het noodzakelijk om haarvriendelijk voedsel te consumeren.

In deze tijd van het jaar (herfst/winter) groeit het haar gemiddeld ongeveer een centimeter per maand. Door een rijk, gezond, gevarieerd en seizoensgebonden ‘dieet’ te volgen, helpen voedingsstoffen niet alleen het groeiproces, maar ook de vermindering van haaruitval.

Weet jij wat ze zijn? In dit blog noemen we zeven soorten die wij niet mogen missen in de dagelijkse maaltijden. Daarnaast leggen wij jou uit waarom ze zo belangrijk zijn en welke voordelen ze bieden.

1. Kaneel
Kaneel bevordert een goede doorbloeding van de hoofdhuid. Dit is essentieel voor de zuurstof en voedingsstoffen die nodig zijn voor de ontwikkeling van de haarzakjes.

2. Zonnebloempitten
Zonnebloempitten hebben een hoge concentratie vitamine E, wat bijdraagt aan de bloedcirculatie in de hoofdhuid. Daarom zorgt het consumeren ervoor dat het haar sneller groeit.

3. Spinazie
Spinazie is een van de vriendelijkste voedingsmiddelen voor het haar: het voorkomt haaruitval, maakt het meer gehydrateerd en houdt de hoofdhuid gezond wat bijdraagt aan de geboorte van nieuw haar. Dit komt door de aanwezigheid van vitamine A en C, bètacaroteen, foliumzuur en ijzer.

4. Amandelen
Amandelen zijn een rijke bron van biotine, een vitamine B-complex dat veel wordt gebruikt voor behandelingen tegen haaruitval. Bovendien bevatten ze foliumzuur, eiwit, fosfor, niacine, kalium, magnesium en vitamine E. Ongeveer 2 of 3 maanden na het opnemen van dit voedsel in uw maaltijden, verschijnen de resultaten.

5. Gele paprika
Gele paprika is extreem rijk aan vitamine en bevatten meer vitamine C dan sinaasappelen. Deze voedingsstof is een krachtige antioxidant voor zowel de huid als het haar. De voordelen hiervan zijn het versterken van de haarzakjes en haarschacht, het verminderen van breuk en het versnellen van de groei.

6. Ongebrande noten
Naast dat ze vetzuren, calcium, vezels, eiwitten, magnesium, fosfor en vitamine B en E bevatten, bevatten noten veel selenium. Dit mineraal is een geweldige antioxidant, die bijdraagt aan de groei van het haar en ook roos bestrijdt.

7. Zoete aardappelen
Zoete aardappelen bevat bètacaroteen, een krachtig antioxidant die het lichaam omzet in vitamine A. Deze voedingsstof zorgt ervoor dat de haarklieren olie produceren, wat essentieel is voor het behoud van de vitaliteit van het haar en voor het ontwikkelen van nieuw haar.

Het is belangrijk dat haarvriendelijk voedsel aanwezig is in de dagelijkse voeding om de schoonheid van het haar te bereiken en te behouden. Ze helpen de groei te versnellen, vallen te voorkomen en hydratatie, glans en kracht te verhogen. Vergeet niet dat de vitaliteit van het haar een extern teken is van de gezondheid van het inwendige van het lichaam.

Vorig artikelNieuwe website voor zonkracht en UV
Volgend artikelWerk slimmer en sneller met deze tips