Wat we eten beïnvloedt direct onze gezondheid en ons imago. Daarom is voeding zo belangrijk bij het zoeken naar een verbetering van het imago en een vertraging van het ouder worden. Natuurlijk, om te verbeteren, is het nodig om gezond te eten. Op deze manier is het mogelijk om veroudering te voorkomen door het consumeren van bepaalde anti-aging voedingsmiddelen die essentieel zijn en bijdragen aan het verhogen van energie omdat ze de huid er jonger laten uitzien.

Groene bladgroenten
Groene bladgroenten zoals spinazie, boerenkool, koolraap, snijbiet, rucola en sla zijn een belangrijke bron van luteïne en zeaxanthine. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat het eten van voedingsmiddelen met veel antioxidanten het risico op leeftijdsgebonden maculaire degeneratie (AMD) vermindert.

Groene bladgroenten zijn rijk aan zuurstof, waardoor ze een voedsel zijn dat in staat is om vrije radicalen te vernietigen die schade aan het lichaam veroorzaken. Ze zijn erg belangrijk als het gaat om het tegengaan van veroudering. We hebben allemaal gehoord van gezondheidsexperts en voedingsdeskundigen die praten over de voordelen van het eten van groene bladgroenten omdat ze heel goed en heel gezond zijn en een grote rol spelen in het uiterlijk en een gezond lichaam. Ze zijn indrukwekkend als je kijkt naar de voedingsstoffen die het bevat, die voornamelijk calcium, foliumzuur en onder andere.

Broccoli
Broccoli heeft een geweldige helende werking en is zeer effectief in het voorkomen van ziektes. Het bevat ongelooflijke hoeveelheden isothiocyanaten, die een hulpmiddel zijn tegen kanker. Ze werken door de genen die kanker bestrijden te activeren en anderen die de ziekte onderhouden te deactiveren.

Bosbessen
Bosbessen zijn de meest waardevolle vruchten om veroudering te voorkomen. Ze zitten vol met antioxidanten die het lichaam helpen om vrije radicalen te neutraliseren, dus door bosbessen te consumeren is een betere bescherming tegen deze moleculen die hersencellen en de hersenfunctie kunnen beschadigen evenals een impact hebben op de huid en andere organen van het lichaam.

Roodfruit
Antioxidantgehaltes in roodfruit worden gemeten met de ORAC-index en het is gebleken dat roodfruit de maximale niveaus van antioxidanten in alle soorten fruit bevatten en daarom geweldig voedsel zijn dat veroudering vertraagt. Dezelfde niveaus van antioxidanten verschijnen in kool en spinazie, die in het volgende item worden behandeld. Ook zit er in roodfruit veel voedingsvezels en vitaminen. De rode kleur ontstaat door de stof anthocyaan die ook werkt als een antioxidant.

Groene thee
Groene thee wordt al duizenden jaren in Azië geconsumeerd, waarvan bekend is dat het een zeer krachtige antioxidant bevat die de tekenen van veroudering helpt bestrijden. Deze antioxidant is EGCG. Studies hebben aangetoond dat het elke dag consumeren van thee helpt bij het voorkomen van hartziekten en Alzheimer.

Niet alleen groene thee, maar ook witte thee heeft vergelijkbare eigenschappen. Als je het niet twee keer wilt nemen, heb je minstens één kopje groene thee of witte thee per dag nodig. Naast de chemische voordelen is groene thee goedkoop en heerlijk, wat wereldwijd tot meer consumptie heeft geleid. De twee zijn voedingsmiddelen die veroudering vertragen en kunnen een gezonde vervanger zijn voor koffie als energiebron.

Knoflook
Het belangrijkste ingrediënt in knoflook is allicine. Het is vanwege het allicine in knoflook dat het sterk smaakt en ruikt. Allicine is een andere zeer effectieve antioxidant. Knoflook heeft antibacteriële, schimmelwerende en antivirale eigenschappen en is daarom bekend als een bedreiging voor alle soorten infecties. Knoflook is krachtig tegen antibioticaresistente bacteriën, zoals MRSA, en ook tegen schimmelinfecties, parasieten en andere virussen.

Naast het bieden van immuniteit voor het lichaam, helpt het het risico op sommige soorten kanker te verminderen, zoals borst-, prostaat-, slokdarm- en andere kankers. Op de lange termijn helpt knoflook om hoge bloeddruk en zelfs hartaanvallen te voorkomen. Op deze manier is knoflook een van de beste voedingsmiddelen die het ouder worden vertragen, door een langere levensduur toe te staan.

Noten en amandelen
Vis maakt deel uit van de Japanse en Mediterrane voeding. Maar degenen die geen vis eten, moeten noten eten, omdat dit de beste bron van omega 3 is. Bovendien lopen vissen in Japan het risico op kwikverontreiniging. Dus, het eten van noten is een betere optie.

Noten zijn rijk aan vetzuren waarvan bekend is dat ze veroudering bestrijden, zoals omega. Mensen zouden elke dag ten minste twee noten moeten eten. Naast noten zijn amandelen geweldig voedsel om het ouder worden te vertragen, zijn rijk aan vitamine E en beter als rauw gegeten. Vitamine E is een essentiële vitamine en geeft kracht door je jong te laten voelen. Bovendien verbetert het de werking van ons zenuwstelsel en spieren, samen met jonger haar en huid.

Tomaten
Tomaten hebben een magische component genaamd lycopene. Lycopeen is een antioxidant. Dit component beschermt je huid tegen zonnebrand door deze te beschermen tegen de oxidatie die wordt veroorzaakt door de zon. Oxidatie door de zon kan rimpels op de huid veroorzaken en sommige tinten donkerder maken. Tomaten helpen je huid echter tegen oxidatie te vechten.

De beste resultaten kunnen worden gerealiseerd als u de tomaten consumeert met de combinatie van een aantal gezonde vetten zoals olijfolie van eerste persing of gewoon olijfolie. Tomaten zijn niet alleen goed voor de huid, maar verlagen ook het risico op bepaalde kankers (vooral long en maag) en hartgerelateerde gezondheidsproblemen.

Volle granen
Volle granen zitten vol met voedingsstoffen. Om ouder wordende ziektes tegen te gaan, moet je veel mineralen en vitaminen consumeren, en volle granen zijn wat je nodig hebt om verouderingsziekten te bestrijden, omdat ze veel vitamines, mineralen, vezels en antioxidanten bevatten. En om deze reden zijn ze erg nuttig in het bestrijden van het kwaad van het ouder worden. Ze handelen tegen hart- en vaatziekten, naast het voorkomen van het risico op kanker. Bewerkte granen worden sneller verteerd dan volle granen. Dit langzame verteringsproces zorgt ervoor dat volle granen voorkomen dat de bloedsuikerspiegel stijgt en het risico op diabetes wordt bestreden.

Olijfolie
Olijfolie is de reden waarom Italianen een hogere levensverwachting hebben. Van Italianen is bekend dat ze gracieus ouder worden, en dit is de reden waarom het belangrijkste ingrediënt in het mediterrane dieet olijfolie is. Omega 3-vetzuren zijn de beste en gezondste vorm van deze zuren. Omega 3 helpt het lichaam een gezond hart te behouden en vermindert ontstekingen. Het helpt ook bij het reguleren van het cholesterolgehalte in het bloed.

Bovendien is olijfolie het best bekend voor een betere doorbloeding van de huid, wat leidt tot een gezondere, jongere huid. Olijfolie bestrijdt de symptomen van een ouder wordende huid door de bloedsomloop te verbeteren en de spijsvertering te verbeteren en laat daarom geen tekenen van veroudering in de huid zien.

Avocado
Je kunt ofwel alleen avocado eten of na het mixen met citroen en zout als tussendoortje. Hoe dan ook, het belangrijkste is dat het een van de beste voedingsmiddelen is die veroudering vertragen. Avocado zal je gezicht vrij van rimpels houden. Avocado helpt niet alleen je gezichtshuid te houden zonder rimpels, maar laat ook je huid en haar glanzen. Dit komt omdat het rijk is aan vitamine E, wat essentieel is voor de gezondheid van de huid en het haar. Avocado is ook een van de meest alkalische soorten en staat bekend om de beste omega-3-kwaliteit. En naast alle essentiële voedingsstoffen voor de huid, het smaakt ook heerlijk.