Wanneer je last hebt van slapeloze nachten, je overdag vaak moe en futloos bent, minder goed kunt presteren op je werk of op school, probeer dan verschillende theesoorten met gunstige eigenschappen voor je gezondheid en die je helpen sneller te slapen en tevens zorgen voor een diepere, verfrissende nachtrust.

1. Passiebloem thee
Passiflora, ook bekend als Passiebloem, helpt bij het beheersen van angst- en slapeloosheidsproblemen. Het heeft verschillende eigenschappen en wordt voornamelijk gebruikt als kalmeringsmiddel.

2. Slathee
Gemaakt van het blaadje sla, heeft deze thee, naast kalmerende eigenschappen, diuretische werking: het gebruik ervan helpt bij het verminderen van zwellingen en het beheersen van de bloeddruk. Het is ook super eenvoudig te bereiden: leg de slablaadjes 10 minuten in het hete water en geniet ervan.

3. Lavendel thee
Zeer populair vanwege zijn geur, heeft lavendel ook stress-verlichtende eigenschappen en bevordert het een gevoel van ontspanning. Het gebruik ervan helpt om hoofdpijn, darmproblemen, spierpijn en luchtwegaandoeningen te verlichten.

4. Citroenmelisse thee
Ook bekend als melissa, wordt de citroenmelisse zeer gewaardeerd om zijn kalmerende werking. De regelmatige consumptie werkt tegen cellulitis, acne, migraine, menstruatiekrampen, allergieën, griep en maagproblemen. Er zijn veel voordelen in dezelfde thee!

5. Kamille thee
Kamille staat erom bekend een natuurlijke kalmeringsmiddel te zijn. De eigenschappen ervan helpen bij het bestrijden van stress, hoofdpijn en chronische slapeloosheid. De voordelen van dit kruid eindigen hier niet: het wordt ook gebruikt om spierpijn, ontstekingen, griep, spijsverteringsproblemen en menstruatiekrampen te verminderen.

6. Valeriaan thee
Valeriaan thee helpt beter te slapen omdat deze medicinale plant kalmerende eigenschappen heeft en zeer effectief is in het bestrijden van stress en angst.

Vorig artikelInzoomen om het volledige beeld te krijgen
Volgend artikelSelderijlimonade met gember en kurkuma