Is jouw dag slecht begonnen?, maak je dan geen zorgen. De rest van je dag hoeft niet slecht te eindigen. Het kan zelfs een van de beste dagen in je leven worden. Blijf niet stilstaan bij die slechte gevoelens en keer dat beeld om. Hier zijn enkele tips voor het verbeteren van je dag!

1. Focus op wat goed is
Het belangrijkste is dat je je focust op waarom je vindt dat je een slechte dag hebt. Echter, voor elke slechte situatie zijn er waarschijnlijk verschillende andere goede dingen. Maak dit zichtbaar voor je. Zien, herkennen en waarderen wat je hebt.

2. Zorg voor je lichaamschemie
Je lichaam reageert op je stimuli: je negatief voelen maakt je moe, waardoor je stemming alleen maar erger wordt. Stop deze reeks gevoelens door op te staan en te bewegen. Loop, drink water of eet iets gezonds.

3. Vergeet niet dat het verleden niet hetzelfde is als de toekomst
Er is geen vloedgolf. De reden waarom mensen in deze legende geloven, is dat ons brein patronen van bepaalde gebeurtenissen maakt en alleen deze gebeurtenissen onthoudt wanneer het weer aan het patroon voldoet. Ons leven is een opeenvolging van acties en consequenties. Geen opeenvolging van slechte gebeurtenissen.

4. Verwacht iets wonderbaarlijks
Net zoals een houding van verdriet en melancholie je problemen belangrijker maakt dan de goede dingen die je al hebt, kijk je positief naar de toekomst en leef je met meer pracht voor alles wat er nu gebeurt.

Kleur geven aan de wereld hangt erg van ons af. Het leven is niet altijd gemakkelijk maar we moeten de positieve aspecten waarderen, het onder ogen zien en leren van de slechte en/of moeilijke tijden.

Vorig artikelTekenbeten: pieken en dalen in 2018
Volgend artikelLiefde en geloften in 2019