We richten ons bijna altijd op de gezondheid van onze interne organen en we vergeten te zorgen voor de organen die contact maken met de buitenkant, en die, naast dat ze verbonden zijn met de basiszintuigen, de bescherming van het hele organisme garanderen.

Top 5 voeding voor beter zicht!

1. Wortel
We konden de lijst niet starten met de 5 voedingsmiddelen voor het gezichtsvermogen, zonder de wortel. Het is de meest bekende groente als we het over het onderwerp zicht hebben en is ook het favoriete voedsel van het konijn. De wortel is rijk aan carotenoïden, een stof die voorkomt dat macula achteruitgaat. De macula is verantwoordelijk voor het zien van de kleuren van de wereld.

2. Knoflook
Er zijn mensen die de neus optrekken als ze je tegenkomen tijdens de maaltijd, wat deze mensen niet weten, is dat knoflook een krachtig voedsel is dat veel aan onze gezondheid kan bijdragen. Bovendien is het ook gezegend door zijn kracht, omdat het de bloeddruk verlaagt en glaucoom helpt voorkomen. Knoflook biedt stoffen die als dilators van bloedvaten werken, en als de capillairen, slagaders en aders worden verwijd, is er geen druk en wordt ziekte voorkomen.

3. Sinaasappel
Alle voedingsmiddelen die geel en oranje zijn, kunnen helpen bij een goed gezichtsvermogen. Daarom kon de missende vitamine C niet van de voedsellijst voor zicht blijven. Net als de wortel biedt oranje ook carotenoïden, om maar te zwijgen van het feit dat vitamine C die kracht ook kan geven, met zijn antioxiderende werking.

4. Aardbei
Als geel en oranje voedsel oogvriendelijk is, kunt u rood en paars fruit toevoegen als lid van deze groep. Hier markeren we de aardbei, maar je kunt ook de andere vruchten in je lijst van de groep toevoegen. Want naast bronnen van vitamine C, zal het vrije radicalen bestrijden, vanwege de al genoemde antioxiderende werking. Deze bloedkleurige vruchten zijn rijk aan flavonoïden, waardoor zichtverlies en degeneratie van de macula wordt voorkomen.

5. Lijnzaadolie en zaden
Lijnzaad bevat veel vitamine E, ook bekend als ant-aging. Het lijnzaad is tevens rijk aan waardevolle vetoliën, (omega 3,6 en 9) die samenwerken met de smering en de jeuk en verbranding in de oogbol vermijden.

Voedingsmiddelen voor het gezichtsvermogen zijn van fundamenteel belang omdat ze de voedingsstoffen leveren die het lichaam niet kan produceren, wat van het grootste belang is voor de gezondheid en bevordering van een goede gezichtsscherpte.