Er zijn veel triggers die kunnen worden veroorzaakt door hoofdpijn, en de meest voorkomende oorzaken zijn stress en stressoren zoals slaapapneu, slaapgebrek, angst en depressie. Het kan voor sommigen een verrassing zijn dat anderen helpen bij de behandeling van milde vormen van hoofdpijn. Dit betekent dat je misschien geen medicatie hoeft te nemen om de pijn te verlichten, maar de volgende keer dat je het bonzen voelt, moet je een aantal natuurlijke pijnstillers proberen.

Russet-aardappel
Eén van de belangrijkste oorzaken van hoofdpijn is uitdroging en een verstoorde elektrolytenbalans. Als het lichaam vocht nodig heeft, heeft het gewoonlijk andere elektrolyten nodig, zoals kalium. De Russet-aardappel bevat voldoende kalium om de elektrolyt in evenwicht te brengen. Omdat aardappelen voor 75% uit water bestaat, zijn ze super hydraterend, dus goed voor de huid en de rest van het lichaam.

Magnesium
Magnesium heeft ernstige hoofdpijn-kalmerende eigenschappen omdat het het vrijkomen van pijn vermindert, waardoor chemicaliën naar de hersenen gaan.

Zalm
Zalm bevat veel Omega-3-vetzuren, waarvan bekend is dat ze ontstekingsremmende en neuro protectieve effecten hebben. Omdat zalm rijk is aan Omega-3, bevat het ook veel B-vitamines, waaronder vitamine B2 en riboflavine, waarvan is aangetoond dat ze hoofdpijn verlichten.

Spinazie
Deze groene bladeren bevatten een grote hoeveelheid magnesium, het grootste ook wel relaxatie mineraal genoemd. Eén van de gemakkelijkste manieren om spinazie te eten, is door het aan een salade toe te voegen en/of in een smoothie te doen.

Gemberthee
Bij hoofdpijn zwellen bloedvaten, waardoor de bloedstroom naar de hersenen toeneemt en de afgifte van serotonine toeneemt, wat bijdraagt aan vernauwing van bloedvaten. Deze krachtige specerij bevat natuurlijke oliën die een verscheidenheid aan chemische verbindingen bevatten die ontstekingen, misselijkheid en braken verminderen en ongemak en pijn helpen verlichten. Verse gemberthee kan ook hoofdpijn verlichten door gember minstens 30 minuten in heet water te laten trekken voordat je het drinkt. Het is rijk aan antioxidanten, vitamines en mineralen, evenals een geweldige bron van calcium, magnesium en kalium.

Koffie
Slechts één kopje koffie levert voldoende cafeïne om vaatvernauwende eigenschappen vrij te geven, evenals een gezonde dosis antioxidanten, vitamines, mineralen en mineralen. Houd er rekening mee dat teveel cafeïne het tegenovergestelde effect kan hebben en hoofdpijn, of erger, migraine kan veroorzaken. Naast de bovenstaande aanbevelingen, moet je eraan denken om regelmatig te sporten, veel water te drinken, een consistent slaapplan op te stellen en jouw stressniveau te minimaliseren. Dit betekent dat de bloedstroom naar jouw hersenen wordt beperkt om hoofdpijn te verlichten en de bloeddruk en hartslag te verlagen.

Beeldcredit: Andrea Piacquadio
Vorig artikelWil je een vlekkeloze huid? We hebben alle geheimen
Volgend artikelDé meteorenzwerm van het jaar op komst