Al de informatie die circuleert over gezondheid, advies over voeding, recepten en supplementen is een levensstijl geworden en niet alleen maar een ’trend’, een beweging voor het welzijn van de mensheid. En deze beweging is erg belangrijk, want met een steeds rijkere kwaliteit van leven, is ons leven compleet verbeterd! Van onze relaties, onze toewijding tot werken, onze geest, onze emoties en onze spirituele ontwikkeling.

Tips voor het starten van een gezond leven

  • Begin de dag altijd met 1 glas water.
  • Geef de voorkeur aan water met citroen. Dit helpt de normale darmfunctie te stimuleren en te onderhouden en zelfs af te slanken. Daarna ben je klaar voor een groene sap of smoothie.

Houd in gedachten dat je dingen toevoegt in je leven en jezelf niet daarvan berooft. Wanneer de meeste mensen denken over het verbeteren van hun gezondheid, denken ze aan dingen die ze moeten opgeven, dingen die een beroep doen op de smaakpapillen, zoals koffie, chocolade, wijn of zelfs een sigaret. En om een leven zonder deze genoegens te bedenken, stoppen veel mensen in dit stadium en beginnen zelfs niet aan het proces. Om te beginnen, begin je eerst met het toevoegen van  simpele en gezonde dingen. Naarmate bij het verbeteren van de gezondheid deze factoren na verloop van tijd vergeten zijn.

Doe elke dag lichamelijke activiteit
Het hoeft niet de sportschool te zijn, het kan een wandeling zijn, yoga of fietstocht. Elke beweging is gewoon de belangrijkste voedingsstof die er is; het stimuleert het cerebellum (homeostatisch centrum van de hersenen) die bijna alle functies van ons lichaam beïnvloeden. Lichamelijke activiteit is geweldig voor mensen die lijden aan depressie en andere psychische stoornissen, omdat het de werking van serotonine, ons wellness-hormoon, optimaliseert.

Eet licht ‘s-avonds!
Het avondeten moet minstens 3 uur voor het slapengaan plaatsvinden en voedsel bevatten dat geen glucose bevordert, dat wil zeggen een piek in de bloedsuikerspiegel genereert. Wanneer glucose omhooggaat, wordt insuline uitgescheiden in de bloedbaan om suiker te metaboliseren. Helaas wordt melatonine niet uitgescheiden wanneer insuline hoog is, zoals het geval is met cortisol. Daarom is het niet raadzaam om voor het slapen gaan te eten.

Slaap 8 uur per nacht!
Het heeft geen zin om te trainen of goed te eten’, als je niet de tijd en de kwaliteit van de slaap krijgt, die nodig is om de cel schade, die van nature voorkomt, gedurende de dag te regenereren. Goed slapen vereist slaaphormoon; de melatonine moet op normale niveau zijn. Als het stresshormoon, cortisol, nog steeds verhoogd is voor het slapengaan, zal melatonine niet worden uitgescheiden. Vermijd dus stressvolle dingen, waaronder de computer of televisie, vlak voordat je naar bed gaat.

Dit zijn eenvoudige en essentiële tips om jouw leven gezonder te maken, met als resultaat een hoge mate van welzijn, sterke immuniteit en gelukkige leven.

Vorig artikelRegenwater nog geen duurzame bron voor drinkwater
Volgend artikelMeer kinderen gevaccineerd tegen BMR en DKTP, minder tegen HPV