In het dieet om aan te komen, moet je meer calorieën consumeren dan je verbrand, het wordt aangeraden om de 3 uur te eten, geen maaltijden over te slaan en gezonde, voedzame en calorische voedingsmiddelen aan het dieet toe te voegen zoals gedroogd fruit, avocado, zetmeelrijke groenten en noten.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat zelfs in diëten met het doel om aan te komen, de inname van bewerkte voedingsmiddelen (hamburger, friet en frisdrank) niet moet worden verhoogd. Deze voedingsmiddelen zijn rijk aan suiker en verzadigde vetten, die de toename van lichaamsvet en het risico op hartproblemen als gevolg van verhoogd cholesterol en triglyceriden bevorderen.

Je moet investeren in gezond eten; hieronder geven we 5 opties voor gezond eten om aan te komen:

1. Gedroogd fruit
Het is een snack met veel calorieën die ook antioxidanten en micronutriënten bevat. Gedroogd fruit bevat veel vezels en de meeste vitamines en mineralen blijven intact, dat wil zeggen dat ze geen voedingsstoffen verliezen.

Het gedroogde fruit zit boordevol calorieën, gezonde vezels en antioxidanten. Het is een gemakkelijke manier om voedingsstoffen en calorieën toe te voegen aan je gezond eetpatroon om aan te komen.

2. Avocado
Avocado is een vrucht die rijk is aan goede enkelvoudig onverzadigde vetten, vitamine C, E en K en mineralen, zoals kalium en magnesium; 4 eetlepels avocado levert ongeveer 90 calorieën. Deze vrucht biedt verschillende gezondheidsvoordelen, omdat het helpt de darmtransit te verbeteren, de suikerspiegel te reguleren, het hart te verzorgen en de huid en het haar gezond te houden. Het kan worden gebruikt om het gewicht te verhogen en tevens worden gecombineerd met andere vruchten; consumeer vaker en in grotere hoeveelheden.

3. Zetmeelrijke groenten
Ze zijn zeer gemakkelijk om extra calorieën toe te voegen; aardappelen en andere zetmelen voegen niet alleen koolhydraten en calorieën toe om je te helpen aan te komen, maar ze verhogen ook je spier glycogeen voorraden. Voedsel zoals quinoa, havermout, maïs, zoete aardappelen, pompoen, bonen en peulvruchten, zijn een geweldige manier om voedingsstoffen en vezels in een gezond dieet te krijgen om aan te komen.

4. Zalm
Net als bonen en linzen zijn ze uitstekende bronnen van eiwitten en een geweldige bron van Omega-3 vetten.

5. Rijst
Rijst is een uitstekende bron van koolhydraten die gemakkelijk te consumeren en te verteren zijn. Het is ook behoorlijk calorierijk, wat betekent dat je gemakkelijk veel koolhydraten en calorieën uit één portie kunt halen.

Dit helpt je om meer te eten, vooral als je een slechte eetlust hebt of snel tevreden bent. Het is een geweldige optie in een gezond dieet om aan te komen.

Het is belangrijk om te weten dat:
Net als om gewicht te verliezen is het noodzakelijk om de consumptie van calorieën te verminderen, om aan te komen is het noodzakelijk om de calorie-inname te verhogen. Het is belangrijk om de hulp van een voedingsdeskundige te zoeken om te weten hoeveel meer calorieën moeten worden geconsumeerd voor een gezonde gewichtstoename.