Hoe vaak per jaar start je met een nieuw dieet? We hebben tien eenvoudige gewoonten op een rijtje gezet om op natuurlijke wijze gewicht te verliezen, die je zullen helpen bij deze missie. Afvallen hoeft niet stressvol en ingewikkeld te zijn, het enige wat je hoeft te doen is eenvoudige gewoonten opbouwen, gewoonten die je zullen helpen gewicht te verliezen, hier zijn zes simpele tips die je zullen helpen je gedroomde lichaam te bereiken.

Lees op deze blog 6 eenvoudige gewoonten waarmee je op natuurlijke wijze kunt afvallen

1. Drink veel water
Je moet elke dag goed gehydrateerd blijven, maak er een gewoonte van om ‘s-ochtends een glas water op een lege maag en een glas water te drinken voordat je naar je werk/school gaat, deze gewoonte houdt je lichaam gehydrateerd en versnelt je metabolisme, alles wat je helpt om af te vallen. Een klinische proef, gepresenteerd tijdens een bijeenkomst van de American Chemical Society, bevestigt dat het drinken van twee glazen water voor het eten iemand helpt af te vallen en overgewicht te bestrijden.

2. Ga intermitterend vasten
Het beperken van voedingsintervallen tot 10 uur per dag (van de laatste tot de eerste maaltijd) geeft de mechanismen van het lichaam de tijd om te rusten en dus hun functies op een effectievere manier uit te voeren, ook met betrekking tot de stofwisseling. Op de middellange termijn vermindert vasten tot 16 uur per dag de eetlust, versterkt de vetverbranding en bevordert de eliminatie van ongewenste kilo’s.

3. Goed slapen
Goed slapen helpt bij gewichtsverlies, omdat het helpt bij het reguleren van hormonen zoals ghreline en leptine, die belangrijk zijn voor het beheersen van honger, maar minder dan 6 uur per dag slapen verhoogt de productie van stresshormonen, waardoor de eetlust toeneemt en het moeilijker wordt om vet te verbranden.

4. Eet voedsel dat helpt vet te verbranden
Sommige voedingsmiddelen helpen je af te vallen omdat ze vetverbranding bevorderen. O.a. hibiscusthee, lychee en bramenmeel behoren tot hen.
Voedingsmiddelen met thermogene werking stimuleren ook de grootste verbranding van calorieën. De belangrijkste thermogene voedingsmiddelen zijn onder andere cayennepeper, groene thee, kaneel, gember.

5. Lichaamsbeweging
Dertig minuten sporten is voldoende, een gezond dieetplan helpt je om af te vallen, maar het is essentieel om goede voeding te combineren met wat lichaamsbeweging, ook al zijn activiteiten met een lager risico zoals wandelen al goed. Onderzoekers van de Universiteit van Kopenhagen in Denemarken, getuigen dat als je 30 minuten per dag traint, je 25% meer gewicht verliest dan een heel uur.

6. Neem een nieuwe levensstijl aan
Eén van de belangrijkste geheimen van blijvend gewichtsverlies is het besef dat dingen moeten veranderen. Door van dieet naar dieet te springen, kun je zelfs een aantal kilo’s kwijtraken, maar dit is vaak een tijdelijk effect. Om af te vallen, moet je slechte gewoonten voorgoed opgeven. Dus in plaats van jezelf de dingen te onthouden die je graag eet, kun je gezondere items aan je bord toevoegen en kleine vervangingen op het menu maken.